Hele organisatie waardeloos. Communicatie is slecht, wordt pas wat gedaan als je zelf bent, proces verloopt traag, niet daadkrachtig en schuiven alle verantwoordelijkheid af. Na 7 maanden eindelijk de hypotheek gekregen die ons beloofd was.
Reactie van NBG Hypotheken:
Beste Dennis,
Wij betreuren dat u het proces als onprettig ervaren heeft en wij hebben daar ook alle begrip voor.
Enige tijd geleden hebben wij uw klacht beoordeeld en is geconcludeerd dat in uw dossier geen sprake is van onredelijke (lange) termijnen.
U heeft hierin overigens ook erkend dat de oorzaak van de stagnatie in dit dossier niet bij NBG ligt, maar bij het taxatiebureau, waarmee u een zelfstandige overeenkomst tot opdracht bent aangegaan. Wij zien niet in waarom wij verantwoordelijk zouden zijn voor het vermeende wanpresteren van het aangestelde taxatiebureau. Wij hebben overigens wel getracht te bemiddelen in de discussie rondom de stagnatie, maar bleken daarin geen partij.
Wij erkennen dat het dossier als geheel niet soepel is gelopen en dat het proces mogelijk op onderdelen sneller had gekund. Wij zijn echter de mening toegedaan dat wij niet in strijd met onze zorgplicht gehandeld hebben en geen zorg dragen voor de 'geleden schade'. Enerzijds omdat wij geen partij zijn in het taxatieproces, anderzijds omdat wij niet verantwoordelijk zijn voor de afspraken die u heeft gemaakt met de aannemer. Wanneer een adviseur wordt gevraagd naar de doorlooptijden zal hij naar eer en geweten antwoorden op grond van zijn ervaringen. Wij zijn daarmee echter niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen, noch voor handelingen van u, vooruitlopend op het akkoord van een geldverstrekker.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Eline van den Brand NBG