Kennisbank artikel
Klachten over je aankoopmakelaar ?
Heb je het gevoel dat de makelaar te weinig moeite doet om je huis te verkopen? Probeer er eerst samen met de makelaar uit te komen (spreek hem erop aan). Lukt dit niet? Stuur de makelaar dan een (liefst aangetekende) brief met je klacht en verwachtingen en geef een reactietermijn van drie weken.
Brengt ook dit je niet verder? Klaag dan bij de brancheorganisatie waar de makelaar is aangesloten en vraag advies en bemiddeling. Nog geen adequate oplossing? Dien dan binnen drie maanden een klacht in via de Geschillencommissie Makelaardij. De kosten zijn €75. Klachten moet je eerst schriftelijk voorleggen aan de makelaar (voorbeeldbrief 'Klacht aan dienstverlener'). Het geschilbedrag mag bij aansprakelijkheid voor schade niet hoger zijn dan €10.000, bij andere onderwerpen wel. Kijk goed wat schriftelijk is afgesproken en vastgelegd, zodat je je hierop kunt beroepen
Bron: www.consumentenbond.nl
Gerelateerde artikelen
Zoek een adviseur
Vergelijk en vind een financieel adviseur bij jou in de buurt die je kan helpen met een hypotheek, verzekeringen, pensioenen of meerdere andere onderwerpen.