Vanwege de goede ervaringen van mijn broer, als starters via de website een afspraak gemaakt voor een telefonisch consult. Uiteindelijk gebeld door de adviseur om deze afspraak te verifiëren. Daarop een zeer gehaast gesprek gehad op een denigrerende toon. Doel hiervan leek duidelijk: er moest geen tijd in ons gestoken worden. Blijkbaar geldt klantvriendelijkheid bij NHP alleen voor klanten met hogere inkomens. Zonder op de hoogte te zijn van onze volledige situatie en wensen, werd verteld dat we ons eerst maar zelf moesten verdiepen. Ik werd onderbroken met zinnen als 'dat kunnen jullie wel denken, maar..' Kortom zeer onvriendelijk.
Reactie van NHP Hypotheken:
Fijn dat je via goede ervaringen van je broer contact met ons opneemt. Maar jammer dat ons telefoongesprek niet aan je verwachtingen heeft voldaan. In het gesprek vertel je dat je een berekening hebt gekregen van wat je zou kunnen lenen voor de aankoop van een woning. Dat bedrag viel volgens jou tegen en je hoopt in een afspraak bij ons de mogelijkheden te ontdekken om meer te kunnen lenen. We steken juist graag tijd in klanten en echt iedereen (!) is bij ons welkom! We gaan graag in gesprek met je, maar wel met de juiste verwachting. Via ons aanzienlijk meer kunnen lenen is tot onze spijt geen reële verwachting.