De adviseur heeft veel kennis, maar slaagt er niet altijd in om dit op begrijpelijke wijze over te brengen. Hij komt met veel info, maar schept daarmee soms meer onduidelijkheid dan duidelijkheid. Daarnaast heeft hij (of het programma waarmee hij werkt) rekenfouten gemaakt en andere gegevens dan gewenst gebruikt in berekeningen, waardoor we bij woningen keken die we helemaal niet konden betalen. Toen ons bod was geaccepteerd, kwam Smartfee er opeens mee dat we een paar tienduizend euro moesten bijbetalen, terwijl het bedrag eerst afgedekt zou zijn met de hypotheek. De adviseur was daarop zeer slecht bereikbaar, waardoor we lang in onzekerheid bleven zitten of het huis nu konden kopen of niet. Al met al had ik liever een andere hypotheekadviseur gehad, de aankoopmakelaar was een grotere steun.
Reactie van Smartfee.nl:
Beste, inmiddels hebben wij elkaar toch nog kunnen spreken.
Jammer dat wij jullie niet naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Wij hebben gehandeld en geadviseerd met de gegevens en kennis van dat moment.
Wet en regelgeving maken hypotheekaanvragen er niet makkelijker op.
Het is nog uitdagender dat over te brengen in begrijpelijke taal. Dat het soms lastig is om elkaar te bereiken is ook niet altijd te begrijpen. In de huidige tijd kan je elkaar nl. snel bereiken.
Ik verschuil mij niet achter je opmerkingen en zal nog beter aangeven wat de tijdslijnen en verwachtingen zijn in het proces van aankopen en aanvragen.
Daarom bedankt voor jullie terugkoppeling.
We worden er alleen maar beter van, en van een tien kan je niets leren