Een goede dienstverlener vinden is niet altijd makkelijk. Advieskeuze helpt de consument en ondernemer om de juiste dienstverlener in de buurt te vinden door betrouwbare kantoorgegevens en klantreviews te tonen. Vanaf de oprichting in 2011 ligt de focus op financieel advies. De komende jaren zal Advieskeuze zich ook toeleggen op het inzichtelijk maken van andere dienstverleningssectoren, zoals makelaardij en het notariaat.
Advieskeuze is een faciliterend platform voor financieel dienstverleners, vooral actief op het gebied van hypotheken, verzekeringen en pensioen. Wij hebben geen (commercieel) belang bij positieve en/of negatieve reviews voor een bepaald kantoor.
Vergelijk en vind een financieel adviseur bij jou in de buurt die je kan helpen met een hypotheek, verzekeringen, pensioenen of meerdere andere onderwerpen.
Advieskeuze verdient geld door de verkoop van abonnementen aan advieskantoren. Daarnaast verdient Advieskeuze geld met de verkoop van webmodules, webservices en uitgebreide extranetfunctionaliteiten aan partners (aanbieders, ketens, serviceproviders en branche-organisaties). Een voorbeeld hiervan is het integreren van een 'zoek adviseur'-module van Advieskeuze op de eigen website van een marktpartij.
Leads voor kantoren via Advieskeuze zijn gratis. Ook verdient Advieskeuze geen geld aan advertenties, want daar is de website vrij van.
Advieskeuze is in 2011 opgericht door Christian Bouter, David de Boom en Maarten Holl. Kort na de oprichting is Advieskeuze een samenwerking aangegaan met CMotions, een organisatie gespecialiseerd in data science en analytics. Zij hebben geholpen met de ontwikkeling en onderbouwing van diverse reviewmethodes en rapportagetechnieken.
Sinds 2013 was de Consumentenbond aandeelhouder van Advieskeuze. In 2016 nam het een meerderheidsbelang. Bart Combée voormalig directeur Consumentenbond: ‘De reden voor het nemen van een meerderheidsbelang destijds was om te borgen dat het platform onafhankelijk bleef en niet in handen zou komen van een bank- of verzekeringsconcern. Inmiddels is Advieskeuze dusdanig gegroeid en geworteld in de markt, dat onze bemoeienis overbodig is.’
In september 2018 is in gezamenlijk overleg besloten om het aandeelhouderschap van de Consumentenbond in Advieskeuze te beëindigen en sindsdien is Advieskeuze een 100% zelfstandige organisatie.
Sinds oktober 2022 zijn Christian Bouter, David de Boom, Kees Haverkamp, Floor van de Merbel en Roald Smet de eigenaren van Advieskeuze. Met de ervaring en slagkracht van dit team worden de volgende stappen gezet in de ontwikkeling van Advieskeuze tot een breed gedragen community platform in de financiële sector.
In december 2023 heeft Advieskeuze een belangrijke stap gezet in haar groeistrategie met de oprichting van een eigen IT-bedrijf gevestigd in Bergen op Zoom. Het bedrijf opereert onder de naam Burning Matches en symboliseert de visie van 'innovatie door ervaring'. Hiermee wordt de technische continuïteit en verdere ontwikkeling van het Advieskeuze platform gewaarborgd.
Met het team van ervaren professionals speelt Burning Matches een sleutelrol in de realisatie van IT-projecten en technische ondersteuning voor de corporate partners van Advieskeuze. De focus ligt tevens op het ontwikkelen van nieuwe digitale oplossingen, zoals websites, rekentools, online klantreizen voor financiële producten en mobiele applicaties, ten behoeve van de Advieskeuze community.
Heb je nog vragen over Advieskeuze.nl? Bekijk dan onze veelgestelde vragen via de onderstaande button.
Veelgestelde vragen