Ernst | Verzekering
17-08-2015
Op 16 Juni 2015 email gestuurd over navraag onderzoek naar dak lekkage. Kreeg pas op 14 Augustus 2015 antwoord. Dat is bijna twee maanden!!!
Geen excuses dat het zo lang geduurd heeft.
Totaal niet eens met hun commentaar. Het onderzoek naar een daklekkage zou gedekt moeten zijn onder de opstal verzekering maar Befine zegt van niet.
Reactie van Befine:
Bedankt voor uw reactie. Befine betreurt deze situatie. Door een achterstand in de verwerking van uw dossier bij de verzekeraar heeft de afwikkeling wat langer geduurd. Goed dat u hiervan melding maakt. Dat neemt niet weg dat wij u onze excuses aanbieden. U geeft aan dat de medewerkers van Befine onvoldoende begrip hebben getoond voor uw situatie. Befine is uw tussenpersoon die uw belangen behartigd richting de verzekeraar waar uw polis is ondergebracht. Helaas zijn wij wel afhankelijk van de verzekeraars waarmee we samenwerken. Door de verschillende stormschades is er sprake geweest van een achterstand. Anders had de verzekeraar u ook direct bericht dat de schade afgewezen wordt, doordat er geen sprake is van gevolgschade aan de verzekerde opstal. U heeft op eigen initiatief een lekdetectiebureau ingeschakeld. Wanneer er geen gevolgschade is, zijn de opsporingskosten naar de oorzaak van de lekkage uitgesloten in de polisvoorwaarden bij de verzekeraar. Als er geen sprake is van een verzekerde schade, wil de verzekeraar ook geen kosten vergoeden. Wij begrijpen dat dit vervelend is voor u als klant, maar in het behartigen van uw belangen kunnen wij ook geen zaken afdwingen die conform de polisvoorwaarden zijn uitgesloten. Er is hier geen sprake van een grijs gebied. Wel had onze communicatie beter gemoeten en wij zullen hierover in gesprek gaan met de desbetreffende medewerker.