In eerste instantie was het positief. De adviseur legde ons uit wat alle stappen waren en waar we op moesten letten. Ook gaf hij goede tips, zoals het laten uitvoeren van een technische keuring. Gaanderweg werd het proces steeds stressvoller. De adviseur had moeite met mijn salaris, in het begin had hij een aantal keer een fout bedrag gebruikt. Ook gebruikte de adviseur het hele bedrag van studieschuld, terwijl de banken uitgaan van het wettelijk maandbedrag. Wij de adviseur dus vaak corrigeren.
Tijdens het proces waren er vaak fouten gemaakt met ingezonden documenten. Hierdoor moesten wij telkens opnieuw documenten insturen. We kwamen er ook achter dat niet het gehele process uitgelegd was aan het begin. Hierdoor schoten we een aantal keren in de stress. Gelukkig konden we de hypotheekverstrekker bellen, en daar hebben ze het duidelijk uitgelegd.
Zelfs bij de laatste loodjes was contact met de Hypotheekshop lastig. De adviseur negeerde onze vragen, jammer. Wel willen ze graag extra verzekeringen en services verkopen.
Blij dat het geregeld is, maar ik raad de Hypotheekshop niet aan voor eerste kopers. Ze maken het nog ingewikkelder.
Reactie van De Hypotheekshop Arnhem Galgenberg:
een minder goede review is altijd vervelend, maar als deze anoniem wordt geplaatst, kunnen wij er helaas ook niet zoveel meer aan doen, om zaken toe te lichten. Jammer! Het zou misschien kunnen zijn dat een klant in de eerste gesprekken niet alles heeft verteld, of zaken achteraf anders in elkaar blijken te steken. Tsja, wij zijn helaas niet helderziend. Maar het blijft vervelend om dit te lezen. Het is altijd onze bedoeling de zaken voor de klant zo goed en snel mogelijk te regelen.