10
HypoNu
331 reviewsReview details
Review door BZ
Hypotheek
Geschreven op: 26 februari 2021
Medio maart 2020 had ik het eerste contact om een aanpassing te doen op mijn huidige hypotheek. Daarbij werd mij medegedeeld dat het verzorgt zou worden. Tevens is direct een prijs met betrekking tot de bemiddelingskosten afgesproken voor deze aanpassing. Maanden verstreken na divers contact was het iedere keer, morgen is het geregeld hoor. In december 2020 eindelijk de offerte gekregen waarna het vervolgens weer stil bleef. Half januari 2021 heb ik de directie benaderd en het zou geregeld worden. Tevens werd medegedeeld dat alle bemiddelingskosten gedragen zouden worden door HypoNu daar ik inmiddels 10 maanden het lijntje ben gehouden. De directie heeft mijn dossier overgenomen en komt nu ineens dat aanpassing niet mogelijk is en tevens met een bedrag dat 6 maal hoger is dan afgesproken destijds.
Reactie van HypoNu
Beste heer Van Zuidam, de werkelijkheid ligt wel iets genuanceerder. Wij hebben u aangeboden om uw complete hypotheek over te sluiten naar een nieuwe geldverstrekker omdat uw inkomen helaas niet toereikend was voor een tweede hypotheek op basis van LTI met een korting op de advieskosten van 50%. Dat u daar geen gebruik van wilt maken is uw eigen keus. Ik nodig u hierbij nogmaals uit voor een persoonlijk gesprek zodat ik u alles wederom kan toelichten.
HypoNu
Details adviesgesprek
Het adviesgesprek vond plaats in februari 2021.
De review is afkomstig van Consumentenbond.