Rabobank Vlissingen
Cécile van Marion
Iedere klant die binnenkomt heeft eigen woonwensen maar neemt ook een eigen verhaal mee. Voor mij is dat misschien wel het allerbelangrijkste in mijn werk. Luisteren naar wat de klant wil, meegaan in de woondroom en tegelijk de beste oplossing vinden.
Ontzettend belangrijk is om zaken begrijpelijk uit leggen. Voor jonge mensen is het kopen van een woning vaak een hele grote nieuwe stap in hun leven. De gesprekken gaan daarom regelmatig veel verder dan alleen over de hypotheek. Maar ook voor ouderen geldt dat. Zij hebben mogelijk overwaarde op hun huis en willen soms meer financiële ruimte. Het is mooi dat je dan met een begrijpelijk verhaal kunt helpen.
Ik besteed tegenwoordig tijdens de adviesgesprekken meer en vaker tijd aan zaken als duurzaamheid en energie. Energielasten vormen vaak een hoog aandeel in de totale woonlasten. Een energiezuinige woning levert daarom flink financieel voordeel op. In de advisering hierover zet ik me in om het verschil te maken.