Orion | Hypotheek
21-08-2019
Ik heb via de online omgeving van de hypotheker mijn hypotheek aanvraag gedaan. Dit was een hypotheek voor een nieuwbouw woning. In de online omgeving werden eerst 23-24 documenten gevraagd waarvan ik er uiteindelijk maar 17-18 heb moeten opleveren. Dat vond ik het meest vervelende aan deze ervaring. Ik kon alles prima aanleveren maar 5-6 van de documenten waren niet van toepassing op mijn situatie. Ik kon die echter niet zelf uitzetten en daarom maakte ik me zorgen en verloor het overzicht over wat ik nog moest opleveren. Daardoor heb ik langer over de aanvraag gedaan dan nodig. De documenten die je oplevert worden niet goed doorgelezen. Daardoor blijven verzoeken om documenten op te leveren openstaan die niet open hoeven te staan. Ik had bijvoorbeeld een koop/aanneemovereenkomst waar de koopakte in staat en de aanvraag voor de koopakte werd niet uitgeschakeld. Een live chat optie of snellere communicatie dan e-mail zou fijn zijn om sneller documenten uit te schakelen/sluiten.