Een review is een persoonlijke ervaring van een consument. Alle reviews samen leiden tot een rapportcijfer. Houd er rekening mee dat niet alle consumenten hun ervaringen delen. Hierdoor is dit rapportcijfer geen gegeven, maar een subjectieve waarde.
weggegooid geld
Alles ging vlot tot het moment dat we een adviesovereenkomst met ING getekend hebben bij ING. Daarna was alles moeilijk: salarisstrokken onduidelijk, werkgeversverklaring moest anders, geldigheidsduur van de offerte kon niet meer verlengt worden etc. Dit alles bij de bank waar wij onze bankrekeningen en onze hypotheek hebben (dus die al onze financiele gegevens en geschiedenis kan bekijken en beoordelen). Ik vond het te stressvol. Bij de andere bank was dat helemaal niet aan de orde, dezelfde documenten waren zonderv problemen geaccepteerd dus we hebben gewoon de offerte bij de andere bank aangevraagd. Maar we zijn wel teleurgesteld met de manier waarop ING werkt. Jammer dat we met veel vertrouwen eerst de adviesovereenkomst hebben getekend... weggegooid geld!
Onbeschoft, veroordelend, gebrek aan kennis
Zeer onbeschofte manier van omgang met klanten. Weet niet waar hij over praat en is zeker niet bereid voor de klant wat uit te zoeken en daarmee de eigen kennis aan te vullen.
alles kon maar vervolg en info ontbreekt
Hypotheek gesprek gehad met overlegging van wg-verklaring en (vaste) IVA uitkering. ING kon het verstrekken met stukje extra lenen en extra Overbrugging. Inmiddels woning te koop en bod gedaan op andere woning. Adviseur gebeld met vraag wat nodig is voor offerte aanvraag. Enige wat je hoort: ING accepteert geen IVA meer dus je moet naar een andere bank!! Geweldig zo'n adviseur die wel het gesprek aangaat maar je verder niet informeert! ING (met adviseurs) laat je blijkbaar gewoon in de kou staan!
Gaf mij geen kans
Werd via ING gekoppeld aan deze adviseur. Had een uitgewerkt voorstel met 3 mogelijkheden. Kosten bij ING 900 euro.Voorstel ontleend naar aanleiding van ING site. Antwoord was duidelijk, had geen mogelijkheid om bij ING een aanvullende aflossingsvrije hypotheek te krijgen. Droom in diggelen. Toch een poging bij *********. Ze kijken naar voor mij gunstigste uitwerking, bellen naar de ING (hun contactpersoon) Geen enkel probleem en na een paar weken lag de offerte getekend retour bij ********* Kosten wel 2750 euro. En dit heb ik te danken aan de adviseur van ING. Schandalig
Klant onvriendelijk en slecht bereikbaar
Ing kantoor ****adviseert geen hypotheken en stuurt je door naar de afdeling in *****. Daar is iedereen afgeschermd. Alleen na de telefonische toetst; het geven van je naamsgegevens en de hoogte van je inkomen en de hoogte van de gewenste hypotheek, kun je worden teruggebeld door een adviseur voor een informatief gesprek. Als dat heeft plaatsgevonden kun je worden teruggebeld voor een adviesgesprek in ****. Wel weer met iemand anders en dat kan over twee weken. Vervolgens wordt (na twee weken) de dag ervoor afgebeld door die adviseur. Zelf die onbekende persoon bellen onmogelijk. Mail kontakt uitgesloten. Verzoeken om een ander adviseur uitgesloten. De procedure van vooraf weer opnieuwe beginnen is de enige manier. Ben drie weken bezig geweest en de ING die heb ik niet meer nodig.
Streng doch rechtvaardig en helder
Voelde me er wel een schoolkind in afwachting van zijn rapport:) verder aardige man, helder verhaal, eerlijke informatie
Betrokken, integer en met verstand van zaken.
****** was onze adviseur in een zeer complex traject waarbij we door verkoop van ons oude huis met een restschuld bleven zitten en het vrijwel onmogelijk was om een huis te kopen. Toch hebben we zeer binnenkort de overdracht van ons nieuwe huis bij de notaris dankzij *****l. We hebben bij een aantal financiele instellingen advies gevraagd maar liepen tegen een muur op of onprofessioneel gedrag. Onze adviseur van de ING bleef onvermoeibaar voor ons bezig. Hij heeft elke steen omgedraaid en uiteindelijk voor ons een nieuwe kans gecreëerd. ***** is zeer correct in de omgang, betrokken, integer en respectvol en heeft verstand van zaken. Hij legt alles zeer duidelijk uit zodat je alles goed begrijpt. 24 jaar geleden kochten we ons 1e huis en er zijn vele gevolgd maar we hebben nog nooit zo'n fantastische adviseur getroffen. Voor ons is er maar 1 de beste en dat is *****!
goed advies
we hadden eindelijk onze bestaande woning verkocht en moesten snel voor het wijzigen van de hypotheek regels een nieuwe woning aankopen en een nieuwe hypotheek af sluiten. omdat ik een bestaande klant van de ING ben kwam ik bij de ING uit en werd geholpen door *****. hij heeft ons van een juist advies voorzien en de zaken zeer vlot voor ons afgewikkeld zodat we zorgeloos onze nieuwe woning onder de nog gunstige regels konden laten passeren.
Weigert NHG mee te rekenen.
Zie boven: rekent snel, helder en duidelijk alleen wel in het voordeel van de Bank. Rentepunten zijn niet te verzilveren ondanks de emails uit Amsterdam.
De adviseur houdt zich niet aan de afspraken.
Onze ervaring met ING hypotheken Amersfoort is bijzonder negatief. Door toedoen van hypotheekadviseur bijna het huis kwijt geraakt die we wilden kopen. Toen het spannend werd kregen we geen gehoor meer van de hypotheekadviseur en kregen we uiteindelijk nul op ons rekest. 2 maanden met ING om de tafel gezeten over hypotheek ons altijd gezegd dat het geen probleem was, de dag dat de ontbindende voorwaarden verliep krijgen we te horen dat het toch niet lukt. We hebben uiteindelijk uitstel gekregen en we zijn met een andere hypotheek adviseur in zee gegaan. Binnen 2 weken hadden we een hypotheek.
Wij voelden ons zeer serieus genomen
Er werd goed naar ons geluisterd, we konden alle vragen stellen die wij hadden en waren zeer tevreden over de manier van communiceren met elkaar: via de telefoon, de mail en face to face.
Goed voorbereid en bereid creatief mee te denken.
Prettige gesprekspartner, vlotte reactie(s) bij aanvragen hypotheek-gesprek en duidelijke omschrijving van aan te leveren informatie voorafgaand aan gesprek. Eerlijk in de voorwaarden over zorgplicht vanuit positie als hypotheek-bemiddelaar.
via brief de hypotheek moeten verlengen
deze brief kwam vlak voor het aflopen van de hypotheekperiode. wij hebben in het verleden gevraagd om de overwaarde van het huis te mogen gebruiken als 2e hypotheek. dit kon niet omdat wij te weinig verdiende. tussentijds is onze zaak failliet gegaan en hebben wij daar schulden aan overgehouden. als wij de 2e hypotheek wel hadden gekregen, hadden wij deze schulden in kunnen lossen en waren we misschien maar 250 euro in de maand meer kwijt geweest. nu loopt mijn rentevastperiode af en moet ik veel meer rente betalen, 350 euro, maar dan kan ik wel een nieuwe hypotheek krijgen. rara hoe kan dat?
geweldig, duidelijk, eerlijk
omdat ik alles kon vragen en duidelijke antwoorden kreeg. er werd eerlijk gekeken naar wat ik aan zou kunnen en kreeg goed advies.
duidelijk, eerlijk en uiterst betrouwbaar
Deze meneer zoekt echt alles voor je uit en geeft een duidelijke toelichting. Licht meerdere scenario's toe en begrijpt heel goed dat een hypotheek gaat over een lange relatie die alleen maar kan voortbestaan als je daar als klant op kunt vertrouwen. Nog een echt iemand die de tijd neemt om de meest grote aankoop van je leven tot een succes tot maken. Chapeau !!!
Vakkundig, zorgvuldig, duidelijk, verzorgt
Adviseur komt afspraken na, zijn verhaal is helder. Advies is verzorgt en maakt duidelijk waar wij in elke voorkomende situatie (overlijden, scheiden, arbeidsongeschikt, werkloos) aan toe zijn.
Maakt deskundige indruk zonder verkooppraatjes
Ging mij om het afwegen van afkoop van een hypotheekdeel en omzetten van een ander deel spaarhypotheek in een bankspaarhypotheek. Een simpele berekening van de adviseur leidde tot conclusie dat doorgaan in de bestaande constructie financieel het meest voordelig was.
Ronduit slechte klantbenadering
In eerste instantie waren wij een interessante klant met bestaande ING-rekening en interesse in pensioen en nieuwe hypotheek. Kregen geweldig tariefaanbod. Echter toen de koop van onze woning eenmaal rond was (paar weken later). Werd dit spontaan met 0,4% verhoogd. Het sluiten van de hypotheek en de beoordeling was ronduit dramatisch. De inkomensopgave werd niet vertrouwd. Talloze aanvullende niet relevante vragen werden gesteld. Kortom dit is niet hoe je met een bestaande klant om hoort te gaan. Concurrerend aanbod was gelijk, dus toch maar bij ING gebleven. Er was vervolgens geen nazorg. Betalingen naar de aannemer raakten zoek of werden te laat uitgevoerd. Slechtste van alles: de hypotheekadviseur heeft nooit meer contact opgenomen. Reden om zo snel mogelijk afscheid van ING te nemen.
hypotheek
Bij de ING worden voor het afsluiten gouden bergen beloofd. op het moment dat er een koop overeenkomst is getekend en de pereode van het niet rondkrijgen van de hypotheek is verstreken komen ze van de ING de puntjes op de i zetten en dan blijkt dat er problemen voordoen waardoor de hypotheek niet afgesloten kan worden.kijken naar een oplossing is er niet en er is gewoon niks meer mogelijk vervolgens is de adviseur 5 weken niet bereikbaar en moet een van de collega's maar naar een oplossing zoeken die er ook nooit komt omdat je in eerste instantie ben ingestapt zit je aan een rekening verbonden waar je nog de kosten van in rekening gebracht kirijgt het is dat een andere partij wel probleem oplossend werkt anders had ik 10% van de woning kunnen ophoesten omdat ik de hypotheek toch niet rond kreeg
let goed op...!
Let goed op of je eisen voor een hypotheek ook echt gehoord worden. Wij wilden totaal geen risico lopen en uiteindelijk kregen we twee hypotheken aangesmeerd waaronder 1 met veel risico... Goed zelf alles uitzoeken!!! en dat verwacht je niet van een adviseur...!
Hij nam de tijd voor ons.
De adviseur nam de tijd voor ons en beantwoorde al onze vragen. Hij was helder en duidelijk wat betreft de koopsom van het huis en de hypotheek die daar bij paste. Echter hebben we het in dit gesprek niet gehad over de hypotheeksoort.
netjes en duidelijk
Er is geprobeerd zogoed mogelijk aan onze wensen tegemoed te komen betrof een buitenland hypotheek - Frankrijk - voor een te bouwen huis er zijn maar weinig nederlandse banken die dat willen regelen.
Na 10 minuten al uitgesproken.
Was naar mijn idee een onervaren adviseur die alles opsomde alsof het een spreekbeurt was. Bij moeilijkere vragen wist hij het niet (stond waarschijnlijk niet in zijn boekje) was erg nerveus en vroeg of we hem wel goed wilden beoordelen. Eigenlijk ben ik er zeer teleurgesteld door geworden, heb nog maar weinig vertrouwen in adviseurs. De nieuwe regels zijn er nou eenmaal maar als trouwe klant wordt je "slecht"behandeld.
onbeleefd, niet te bereiken, geen advies
na 2 keer de afspraak verzet te hebben een gesprek gehad. Hij vertelde dat het mogelijk was wat we wilden en zou een berekening sturen. Na verschillende keren contact opnemen stuurde hij na 2 weken eindelijk een kort mailtje met daarin dat hij toch geen mogelijkheid zag. geen onderbouwing, niks. na een klaagmail van mijn kant geen reactie meer van de heer van der meij gekregen. slechte adviseur naar mijn idee.
Goede, duidelijke uitleg .
Alle stappen zijn duidelijk en simpel uitgelegd zodat het voor starters goed te begrijpen is. Verschillende mogelijkheden en inschattingen gekregen.
Wat een bedweter, behandelt je als een klein kind.
Dhr ****** vindt zichzelf een hele goede adviseur. Wij vonden het net een gesprek met papa die het wel even zou vertellen. Kortom geen goed gevoel, heeft ongetwijfelt wel verstand van zaken.
Goed advies met verdieping waar nodig.
Als 2 starters waren wij opzoek naar een passend verhaal bij onze fase en wensen. De adviseur gaf goede voorbeelden en ging de diepte in op zaken die wij aankaarten. Ook de voorwaarden en rentetarieven werden duidelijk toegelicht.
Onjuiste voorlichting, duurde eindeloos, drama.
Na 3 maanden advies van Mevr. ******* en later dhr. ******* heb ik een product gekregen wat ik niet wilde. Gezien de passeerdatum van de woning had ik geen keuze meer en moest met de ING verder.
Duidelijk, goed advies, snelle reactie op vragen.
Adviseur besprak diverse opties en was zeer duidelijk over de voor en nadelen. Gaf een advies mee met meedere opties en kon duidelijk alle vragen beantwoorden waar wij mee zaten. Ook na het advies gesprek was hij goed bereikbaar en reageerde snel op e-mail en achtergelaten voicemail berichten.