Anoniem | Hypotheek
08-06-2010
Chaotisch verhaal, luisterde slecht
We gingen voor een orienterend gesprek, zonder direct een huis op het oog te hebben, maar wel met een idee voor het budget. Het advies sprong van de hak op de tak: We konden huren, we moesten ons droomhuis kopen, we moesten binnen ons inkomensbudget blijven ook al hebben we genoeg gespaard om daar ruim boven te zitten. Geen van de alternatieven werd goed gemotiveerd. Als ik met vragen kwam werden die niet of slecht beantwoord en ik kreeg langzaam het gevoel dat ik wel gek moest zijn om zulke vragen te stellen. Heel veel tijd werd door de adviseur besteed om een formulier op de computer in te vullen waar dan een hypotheek offerte uit zou moeten rollen maar de techniek werkte niet mee. Ik was ook nauwelijks geïnteresseerd in deze offerte want ik had thuis al voldoende rekenwerk verricht om een redelijk beeld van de kosten en standaard mogelijkheden te krijgen. Ik wou juist antwoorden op de vragen die ik had. Een enorm frustrerende twee en een half uur.
Bron: extern