Hj Vd Bergh | Hypotheek
19-12-2016
Communicatie was zeer beperkt. Gegeven informatie klopte telkens niet. Vroeg om rentevast 20 jaar kreeg voorstel rentevast 30 jaar. Opmerking: u kunt extra 20% aflossen per jaar. Offerte: extra aflos 10 % met beperkende voorwaarden zodat we niet zonder boeterente extra kunnen aflossen. Hypotheekvoorstel geldigheid 2 maaned zegt hypotheekadviseur, waardoor ik de druk heb opgevoerd bij de adviseur.. Blijkt hypotheek voorstel 4 maaned geldig. Zijn vrouw werkt mee aan de hypotheekstukken, maar ze hebben geen onderling overleg met elkaar. Als ik vraag of de aangeleverde documenten naar de hypotheekverstrekker zijn verstuurd zegt de adviseur JA...krijg ik tegelijkertijd van zijn vrouw per mail een vraag omdat de door mij gestuurde kopieën niet goed zijn er niets is verstuurd naar de hypotheekverstrekker! De adviseur geeft geen uitleg hoe de gevraagde stukken aangeleverd moeten worden, dit geeft onnodige stress en tijdverlies. Denk aan aangifte IB, kopie paspoort etc. Prijs 850,- nu 950,-!!
Reactie van Het Nederlands Hypotheken Netwerk:
Geachte mevrouw Bergh,
Allereerst vind ik het vervelend om via deze weg te vernemen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ik had dit graag persoonlijk van u vernomen.
Ik begrijp dat u het hypotheekaanvraag traject als erg "stressvol" heeft ervaren. Helaas is het zo dat een hypotheek aanvragen nogal wat voeten in de aarde heeft.
Om dit proces toch zo spoedig mogelijk te laten verlopen, vragen wij bij onze klanten al tijdens het advies traject de benodigde documenten op, om zo tijd winst te kunnen maken.
Zoals u aangaf heb ik u gemeld dat de documenten naar de acceptant zijn. Mijn collega heeft even later bij u aangegeven welke documenten niet geaccepteerd zijn door de acceptant. Dit houdt dus in dat de acceptant van de geldverstrekker de documenten in de tussentijd heeft beoordeeld. Dit heeft niets te maken dat wij als team (waar mijn vrouw deel van uitmaakt) niet met elkaar communiceren.
Ik snap dat u het als erg vervelend ervaart dat er documenten worden afgekeurd. Helaas is dit niet te voorkomen omdat de door u aangeleverde documenten aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.
Ook wil ik u onder de aandacht brengen dat uw hypotheekaanvraag zo'n 19 dagen in beslag heeft genomen, terwijl dit gemiddeld in Nederland 4 tot 8 weken is, ook ondanks de vertraging door drukte bij de hypotheek verstrekker.
Wat betreft het hogere bedrag van € 100,00: dit zijn de kosten van een service provider, en deze zijn zowel schriftelijk als telefonisch aan u gemeld.
Onze doelstelling is om klanten een hypotheek met onafhankelijk Hypotheekadvies en bemiddeling te geven voor een schappelijk tarief. Dit betekent wel dat als er externe kosten gemaakt worden, wij deze doorberekenen (in goed overleg) met de klant. Dit is aan u gemeld, zowel schriftelijk als telefonisch.