Floor | Hypotheek
14-05-2023
Toen we onze hypotheek over hebben gesloten verliep het contact oké maar niet soepel.We misten ook wat pro-actief advies en acties.Reacties lieten ook vaak lang op zich wachten.Later heeft de adviseur per e-mail ook aangegeven dat het inderdaad niet heel goed was verlopen en ze dat zeker een volgende keer beter zou doen.Na een jaar ontdekten we dat ze bij het oversluiten een nieuwe overlijdensrisico hadden afgesloten maar niet de oude hadden opgezegd.Ondanks dat de assistente van de adviseur dat meermaals per mail had gezegd te doen.We hadden dus voor niks een heel jaar dubbele premie betaald. De adviseur gaf aan dat nooit toegezegd te hebben.Ze zou het voorleggen aan management en gaf aan dat die haar gelijk hadden gegeven. Toen ik zelf naar het management stapte gaven ze ons gelijk, ze had het wel degelijk moeten opzeggen. Ondanks dat management de fout toegaf kwam er van de adviseur geen excuus voor de fout noch voor de *****, ze weigerde een afspraak en wilde maar de helft van de onnodig betaalde premie terugbetalen omdat wij hun fout eerder hadden moeten constateren. Deze karige compensatie heeft heel veel e-mails en telefoontjes gekost over meerdere maanden.
Reactie van Hypotheek Visie Hilversum:
Beste Floor,
Uiteraard vinden we het spijtig om te lezen dat je een ontevreden klant bent.
We hebben destijds (zomer 2022) jouw klacht ontvangen en hebben het traject uitgezocht en met je besproken. Helaas bleek inderdaad dat de bestaande overlijdensrisicoverzekering niet was beëindigd. Doordat wij geen intermediair op deze verzekering zijn, konden we dit niet controleren. Je constateerde ruim een jaar nadat de nieuwe verzekering was afgesloten dat de bestaande verzekering niet beëindigd was. De premie werd maandelijks van jouw betaalrekening geïncasseerd, waardoor je dit ook eerder had kunnen zien en melden. We hebben je daarom een voorstel gedaan om 50 % van de premie te vergoeding.
Met vriendelijke groet Hypotheek Visie Hilversum