Anoniem | Hypotheek
14-04-2016
Goede kennis van zaken, maar ronduit dramatisch in het proces:
- De eerste geldverstrekker wees de aanvraag af om een reden die de adviseur, als verondersteld kenner van de voorwaarden, had kunnen weten
- Aan de tweede geldverstrekker is door Hypotiek een verkeerd bedrag doorgegeven, waardoor het hypotheekbedrag op de offerte onjuist was
- Later bleek dat Hypotiek zelf niet als adviseur bij deze geldverstrekker was aangesloten. Onze hypotheekaanvraag werd buiten ons weten om door een ander bemiddelingsbureau (bevriend met Hypotiek) geregeld. Dit kan verklaren waarom de berichtgeving vanuit de geldverstrekker telkens zeer laat bij ons aankwam.
Zeer laconieke houding en absoluut niet pro-actief. Geen updates over de status, ook niet indien afgesproken. Slecht bereikbaar en belt niet terug.
Normaliter krijg je dankzij je adviseur de juiste hypotheek. Wij kregen ondanks onze "adviseur" een hypotheek.
Reactie van Hypotiek:
De eerste aanvraag bij MUNT werd afgewezen omdat achteraf (dossier lag al compleet bij geldverstrekker) bleek dat 2e aanvrager bij haar vader werkt.
Adviseur had hier niet naar gevraagd en klant had dit niet verteld. Er moest daarom uitgeweken worden naar een andere geldverstrekker. 1e traject liep van 15-12 tot afwijzing op 28-12.
Nieuwe offerte aangevraagd op 7/1, correct offerte ontvangen op 12/1 en dossier finaal akkoord op 21/1. Al met al verdiend het dossier zeker geen schoonheidsprijs maar heeft de klant zeker de best mogelijke hypotheek voor hun situatie gekregen! En rekening houdende met de verwerkingstermijnen van de geldverstrekker is alles nog snel gegaan.