Aksana & Jarno | Hypotheek
01-11-2024
Toen we ons eerste huis kochten met behulp van de adviseur, waren we dik tevreden. Nu we 5 jaar later terug zijn gekomen om een ander huis te kopen, zijn we aan ons lot overgelaten. We liepen vertraging op, hij had geen idee of we nu wel of niet de hypotheek geregeld hadden (geen fijn telefoon gesprek met je adviseur die van alles vergeet, maar wel zegt dat een huis kopen geen pakje boter is). Mensen maken fouten en vergeten dingen, daar ben ik me heel bewust van. Normaal ben ik niet zo huiverig om een negatieve review te schrijven, maar hier kan ik niet meer omheen. We willen onze huidige (voordelige) rente overnemen naar ons nieuwe huis en er zijn heel veel details niet besproken, waardoor we ineens met maandlasten zitten die we amper kunnen dragen. Gelukkig heeft z'n collega ons geholpen met de belasting teruggave, toen we een afschrijving kregen waar we onwijs van schrokken. We proberen nu al weken een andere adviseur te krijgen, maar worden genegeert.
De tagline van van Loon: 'Wij gaan nog een stapje verder voor jou!' gaat voor ons niet op. Dit zijn eerder veel stappen achteruit.
Reactie van Van Loon Rotterdam (voorheen Blauw & Florijn):
Beste Jarno en Aksana,
Erg vervelend dat jullie de service zeker als niet voldoende hebben ervaren. De communicatie is duidelijk niet goed geweest, anders hadden wij niet zo'n review ontvangen. Wel wil ik jullie mede delen dat 3 dagen voor de aanvraag, contact is geweest over de lasten tijdens de verhuisregeling per mail. Dus konden jullie wel van op de hoogte zijn, hier is de juiste info gegeven en merken jullie het helaas pas na het naar de notaris gaan. Er is (teveel denk ik en dit geeft dan geen goed overzicht meer) veel contact geweest en hierdoor is het blijkbaar voor jullie en zeker voor ons minder overzichtelijk geworden.
Excuses voor dit gevoel.
Jonathan