Hermen Schrijfwerk | Pensioen
08-08-2019
De slechtst bestede 750 euro ooit. Uiterst ontevreden over de verleende dienst van deze 'adviseur'. Na aanvankelijk blij te zijn geweest over het pensioenproduct dat de adviseur mij had aangeraden, bleek dat hij een grote fout had gemaakt bij het advies over het in te leggen bedrag. De eenmalige storting op mijn pensioenrekening bleek veel te hoog te zijn. Daardoor ben ik veel geld misgelopen dat ik niet kon aftrekken van de belasting (een duidelijk door mij gecommuniceerde voorwaarde), rond de 1700 euro. Ook bleek ik dubbele belasting te moeten betalen over een deel van het ingelegde bedrag, nog eens rond de 700 euro extra kosten. De adviseur wenste geen financiƫle verantwoording te nemen voor zijn advies. Hij verschuilt zich achter vage belastingregels en software van derden. Het hele verhaal heeft bijna een jaar voortgesleept. Ik heb geprobeerd om de middenweg te zoeken met hem wat betreft de financiƫle oplossing. Hij wijst alles af. Heel erg spijtig.
Reactie van De Zekerheidsspecialist:
Geachte heer Hermsen, Beste Jan,
Wij betreuren het dat u ontevreden bent over de dienstverlening van De Zekerheidsspecialist en dat ondanks al onze inspanningen, waarbij wij 30 uur extra werkzaamheden voor u hebben verricht (overleg met de pensioenuitvoerder, de Belastingdienst, uw boekhouder, en de zeer uitgebreide onderlinge communicatie) wij uw ontevredenheid niet weg hebben kunnen nemen. Ook hebben wij de kosten van uw boekhouder voor u voldaan, omdat wij uw boekhouder om assistentie hebben gevraagd voor de schriftelijke communicatie richting uw belastingkantoor.
Wij verschuilen ons niet achter vage belastingregels. De Belastingdienst heeft u schriftelijk verwittigd over de mogelijkheden conform de Pensioenwet en de Pensioenwet kunnen wij helaas niet veranderen.
Wij streven in onze dienstverlening voortdurend naar een optimale kwaliteit, maar het blijft mensenwerk. Op 1 april 2019 en op 12 juni 2019 hebben wij u er schriftelijk op geattendeerd dat mocht u het niet eens zijn met de afwikkeling van uw klacht u zich kon wenden tot het KiFiD. De geschillencommissie van het KiFiD behandelt een klacht gratis en beoordeelt deze onafhankelijk, waarna zij tot een uitspraak zullen komen.
Wij hebben gezien dat u nog altijd actief bent met het beheer van, en periodiek inlegt op, uw pensioenrekening, waaruit wij concluderen dat u nog steeds wel tevreden bent met het geadviseerde pensioenproduct. We wensen u een goed rendement op uw pensioenrekening toe.
Met vriendelijke groet,
De Zekerheidsspecialist