Anoniem | Hypotheek
27-06-2013
Snelle en heldere communicatie
Goede communicatie van de adviseur is het allerbelangrijkste tijdens het afsluiten van een hypotheek. Slecht nieuws of vertraging is op zich niet erg, als het maar direct gemeld wordt zodat je weet waar je aan toe bent, en daarop actie kunt ondernemen. In het geval van Hypotheekpas was dit goed geregeld. Het enige waar ik meer actie van de adviseur over had willen zien, is het verlopen van de ontbindende voorwaarden. Ik hoorde van de verkopende makelaar, dat dit formeel aan hem gemeld had moeten worden, zodat een week uitstel verleend had kunnen worden. Deze melding is niet gedaan, waardoor de ontbindende voorwaarden verliepen en het huis in principe verkocht was, zonder dat ik de definitieve brief van het Woonfonds had over de acceptatie van de hypotheek. Als er toch nog problemen waren geweest m.b.t. de financiering, dan had ons dit 10% van de verkoopprijs kunnen kosten. Ik had verwacht dat de adviseur dit had geweten.
Bron: extern