Anoniem | Hypotheek
11-10-2019
Incapabel en inflexibel
Wij hadden positief advies voor hypotheek. Daarna contact met de adviseur, erg inflexibel en weinig kennis van zaken. We waren geen standaard aanvragers (nog 2 verhuurde woningen in bezit, ondernemer), waar men niet mee om kon gaan. Op dag van overdracht hypotheek nog steeds niet rond. We hebben nog 1,5 week kunnen uitstellen. adviseur vond het niet nodig om er spoed achter te zetten, want volgens haar was het onze eigen schuld en had ze al meer dan genoeg tijd aan ons besteed en had ze nog meer te doen!!! NHP gaf telefonisch afwijzing, zonder toelichting. We konden schriftelijk reageren en dan zou de daarna dag eea door een adviseur bekeken worden en naar Woonfonds doorgestuurd. De bureaucratie ten top!!! Op dat moment stonden wij met onze rug tegen de muur, nog 2 dagen om alles rond te krijgen, geen medewerking om de aanvraag alsnog rond te krijgen. Wij konden niets anders dan de koop laten ontbinden. Appartement kwijt, dochter geen woning en 41.000 euro kwijt!
Bron: extern