Betrof een acceptatie van vaders erfdeel, waarbij ook zijn weduwe van 86 jaar oud aanwezig moest zijn. Zij was daar fysiek eigenlijk niet capabel voor. Er is een mogelijkheid om het tekenen bij haar in het verzorgingstehuis te realiseren, maar niet dezelfde dag en tegen extra kosten. Omdat het onderdeel uitmaakt van koopoverdracht van het ouderlijk huis aan de tweede zoon, ervoor gekozen om toch naar het kantoor in Tilburg te komen. Expliciet gevraagd over het pand rolstoeltoegankelijk is en het antwoord op die vraag was 'ja'; er zou ook voldoende parkeergelegenheid zijn. Bij de voorkant van het pand aangekomen te zijn, bleek er sprake van een hoge drempel bij binnenkomst. Aan de achterzijde zou er een plank liggen. Omwille van de tijd toch via de voorzijde naar binnen gegaan. Bij het verlaten van het pand zou dat via de achterzijde kunnen gaan. Niets bleek minder waar, want de rolstoelplank werd geblokkeerd door de Audi van één van de notarissen en die kon absoluut niet gestoord worden. Mevrouw van 86 jaar oud is door zoon en kleinzoon uiteindelijk met rolstoel naar beneden gedragen, waar bleek dat de Audi dusdanig geparkeerd stond dat zij geen kant uit kon. SCHANDE!
Beste PM,
Zou u naar aanleiding van deze review even contact met ons op willen nemen? Heel erg vervelend dat u deze ervaring heeft gehad en onze oprechte excuses als we wat verkeerd hebben gedaan.
Wij herkennen ons echter niet in uw beschrijving/ervaring. We komen hier heel graag met u over in contact.
Onze klanten met een rolstoel, rollator of scootmobiel komen altijd via de achterkant - vanaf onze parkeerplaats - over de rijplank bij de achterdeur op de begane grond binnen en ze verlaten het pand weer via de achterdeur over de rolstoelplank.
We geven deze mogelijkheid meteen aan bij het maken van een afspraak, zie ook onze website: www.notaristilburg.nl/contact over parkeren en rolstoelvriendelijkheid. Daarnaast staat onze parkeergelegenheid duidelijk op ons briefpapier en in onze mailcorrespondentie indien u klant bij ons bent en/of een dossier bij ons in behandeling heeft. De rolstoelplank wordt ruim voor de afspraak door de dames van de receptie klaargelegd. Een blokkade zoals u die omschrijft zou dan ook opgemerkt zijn en uiteraard meteen verholpen worden. Onze dames van de receptie zitten vrijwel naast de in- en uitgang en ondersteunen altijd bij het binnenkomen én bij het verlaten van het pand indien iemand met een rolstoel, rollator of scootmobiel komt. De uiterst vervelende situatie die u omschrijft zou dan ook zeker bekend bij ons moeten zijn maar is dat niet. De speciale rijplank bij de achterdeur gebruiken wij al jaren en vrijwel dagelijks naar volle tevredenheid van onze klanten.
We hebben uw review intern besproken na de vakantieperiode maar niemand van ons personeel is bekend met hetgeen u schrijft over ‘met rolstoel naar beneden gedragen’ daarvan kan bij ons kantoor namelijk geen sprake zijn. We hebben een paar vragen aan u:
Waar en wanneer is het naar beneden dragen met de rolstoel precies bij ons kantoor gebeurd volgens u? Bent u - schrijver van de review - zelf aanwezig geweest bij de door u omschreven situatie?
Ons pand beschikt over drie rolstoelvriendelijke spreekkamers met brede deuren op de begane grond en een rolstoelvriendelijk toilet, daarnaast zijn er geen drempels op de begane grond. Er is in de 30 jaar dat we op deze locatie zitten nog nooit iemand naar boven geweest met een rolstoel of op welke wijze dan ook naar beneden gedragen.
De dames van de receptie kunnen auto’s op ons parkeerterrein - indien nodig - altijd even wegzetten als dit auto’s van onze eigen medewerkers zijn, ook al is een medewerker (waaronder onze notarissen) op dat moment in bespreking of de betreffende medewerker zet de auto zelf even weg. Zelfs op een drukke dag is het bij ons altijd mogelijk om via onze achterdeur, ook langs eventueel geparkeerde auto’s het pand met een rolstoel te verlaten, er is genoeg ruimte. Een blokkade is ons ook niet bekend.
Belt u ons even dat is toch wat persoonlijker en doet meer recht aan ieders beleving. Alvast erg veel dank als u deze moeite wenst te nemen.
We horen heel graag van u.
Vriendelijke groeten,
Team de Kerf & Van Sprang notarissen
013-5321155
[email protected]