In verleden meerdere keren hier geweest (naar volle tevredenheid). Nu weer offerte gevraagd voor transport- en hypotheekakte. Toch voor de zekerheid andere offertes opgevraagd om tarief te checken. Tot mijn verbazing zie ik verschillen tot 35 % goedkoper. Contact opgenomen, want op eigen website staat dat men scherpe tarieven kent en wordt klant uitgedaagd offertes naast elkaar te leggen. Reactie is dat ik er vrij in ben een andere notaris te kiezen en dat men hele goede service biedt. Nogmaals gevraagd waar de verschillen zitten en waarom ik voor hen moet kiezen (wat ik graag wil). Werd vervolgens gebeld: men pretendeert niet de goedkoopste te zijn(?) Bovendien is men erg druk en hebben anderen het werk misschien harder nodig... En men rekent geen kosten om een afspraak te verzetten. Het kwam erg arrogant over.
Gevraagd waar dan de verschillen zitten. Mail terug met dat men goede service biedt. Vervolgens nogmaals gevraagd waar het dan in zit en hoe ik nu kan vergelijken.
Reactie van De Kerf & Van Sprang Notarissen:
Beste Jens,
Wat jammer dat je teleurgesteld bent over onze offerte en onze uitleg hierover. Wij hebben naar ons idee een scherpe en transparante offerte afgegeven. We hebben uitgelegd dat we niet werken met bijlagen of verborgen kosten; zoals dossierkosten, kosten voor het verzetten van de afspraak of het niet tijdig binnen zijn van de hypotheekstukken etc. etc. Wij bieden onze klanten altijd een all-in-service pakket voor een scherp tarief. Dat een ander kantoor vervolgens 35% goedkoper is kunnen wij niet verklaren. Wij kunnen echter als notariskantoor niet meewerken aan het verlagen van ons tarief met 35% omdat we anders een negatieve review tegemoet kunnen zien van u. U bent natuurlijk altijd vrij om voor een goedkopere notaris te kiezen. We hopen dat u bij het andere kantoor naar tevredenheid bent geholpen.
Met vriendelijke groet Patrick de Kerf & Susan van Sprang