Begin juli '21 hebben wij een kleine aanpassing van de hypotheek aangevraagd. Een kinderlijk eenvoudige aanvraag. Na heel veel sores, fouten en zelfs (in een later stadium) onbeschofte bejegening en het uiteindelijk onder druk zetten tot het tekenen van een opdracht tot dienstverlening was voor mij de maat vol. De opdracht tot dienstverlening was juist nog niet getekend omdat het aan alle kanten begon te stinken. We hebben zelfs getwijfeld of de bank aan onze integriteit begon te twijfelen. De bank begon namelijk steeds meer (ook ongebruikelijke) stukken op te vragen. Voor mij een veeg teken, ook gezien mijn eigen opgedane werkervaring in deze branche. Heel vervelend als je in zo'n situatie afhankelijk bent van uitsluitend de communicatie van de tussenpersoon (van Dorsten Groep Meppel in deze casus) naar de bank. Ik heb op het laatst onze bank zelf gebeld en de situatie uitgelegd. Dat is erg ongebruikelijk, maar ben keurig te woord gestaan. Kort daarna, in november '21 was de aanvraag eindelijk rond, 5 maanden later. Ik heb aan van Dorsten Groep Meppel gevraagd om uit coulance de helft van de reeds door mij betaalde 2950 euro advieskosten te crediteren, daar wij zeer lang hebbe...
Reactie van Van Dorsten Hypotheekadviseurs:
Geachte heer Vincent (achternaam bij ons bekend), zoals u weet zijn wij een andere mening toegedaan met betrekking tot het verloop van uw hypotheekaanvraag en uw rol in deze. U heeft aangekondigd een officiële klachtenprocedure te willen gaan opstarten zodat een onafhankelijke partij de gehele gang van zaken kan beoordelen. Wij zien de uitkomst daarvan met vertrouwen tegemoet.