Voordat er een opdracht was zijn we vaak gebeld en zijn de mogelijkheden eindeloos. Wanneer we onze wensen doorgegeven hebben word het contact minder. Meerdere terugbel verzoeken gedaan waar geen gehoor op gegeven word en in plaats daarvan krijgen we een mail met producten die zij aanbieden waar wij geen vraag naar hebben gedaan. Dan word ons gezegd dat we eerst een deel van de hypotheek af moeten betalen voor ze verder kunnen, maar als dit gedaan is komen we erachter dat de gewenste situatie überhaupt niet mogelijk was en word ons in de schoenen geschoven dat wij te laat waren met spullen aanleveren, wij niet duidelijk waren met wat wij wouden etc.
Wat er dan nog wel gedaan kan worden is het afbetaalde hypotheek gedeelte terug lenen voor een hogere rente percentage (van onder de 1% naar boven de 4%) en kosten van bijna €4000,-...
Al met al blijven we in een vervelende situatie zitten, we wouden graag wat extra geld lenen, maar hebben nu veel geld uit eigen zak uit gegeven.
Reactie van Royal Finance:
Allereerst vinden we het jammer dat u ontevreden bent. Wij streven ernaar om wensen van klanten naar tevredenheid af te handelen, helaas is dat in uw situatie niet gelukt.
In eerste instantie heb ik uw mogelijkheden met u besproken op basis van informatie die ik van u heb ontvangen bij een eerste inventarisatie. Echter bleek uit aanvullende informatie die wij later van u hebben ontvangen dat het voorstel aangepast moest worden om binnen de acceptatievoorwaarden van uw bank te vallen. Toen u niet op het voorstel wenste in te gaan, hebben wij nog aangeboden om met de geldverstrekker te overleggen inzake het herstellen van de gedane afbetaling, echter wou u hier geen gebruik van maken. Wij hebben u verder geen kosten in rekening gebracht voor onze werkzaamheden.
Ik nodig u uit om contact met ons op te nemen, dan kunnen we alsnog met u en uw bank naar een oplossing zoeken.