E.k | Hypotheek
14-08-2021
Veel achter informatie aan moeten rennen en nog altijd niet een volledig uitleg gehad. Voor ons was dit de eerste keer dat we gingen kijken voor een hypotheek dus stonden er blanco in en wisten er niets vanaf. Achteraf zijn we er achter gekomen dat er veel kleine letters waren die we niet uitgelegd hebben gekregen. Contact is geheel telefonisch en via de mail verlopen. Onze adviseur is blijkbaar met vakantie gegaan en is het werk blijven liggen, vervolgens komen we er achter dat de bank geweigerd heeft ons een hypotheek af te geven( door een reden wat voorkomen kon worden), dit 3 dagen voor de deadline. Onze adviseur heeft echter wel geprobeerd (en het is gelukt) om een week extra tijd te krijgen van de verkopers en heeft binnen die week voor een hypotheek gezorgd. Echter door tijdsgebrek hebben wij zelf de documenten niet volledig kunnen doornemen en hebben wij ons niet op ons gemak kunnen richten op de kleine letters. Kortom, wij hebben dus getekend op goed geluk.
Reactie van HypoNu:
Beste E.K., Jammer dat je dit zo ervaren hebt en mij ook niet hebt aangegeven dat er meer uitleg gewenst is. Ik heb meerdere malen aangegeven dat meer uitleg of een persoonlijk gesprek mogelijk is. Zoals je zelf aangeeft is er door mij goed geanticipeerd op de tegenslag die we tijdens de aanvraag gehad hebben, heb ik voor jullie de ontbindende voorwaarden verzet en een passend nieuw advies verzorgd. Indien er nog meer uitleg over het advies gewenst is zijn jullie van harte welkom om dit nog eens persoonlijk door te nemen.