Anoniem | Hypotheek
17-12-2020
Common sense 'loskrijgen' bij Banken
De adviseur als de strateeg achter het financieringsplan, geassisteerd door de adviseur als de bewaker van de aan te leveren documenten vanuit de klant en de aanjager van het tijdig doorlopen van het analyse- en het beslissings-proces bij de kredietverstrekker (bij mij een bank) zijn samen:
- inventief (De adviseur weet wanneer en waar het (morele) appèl op de common sense bij de besluitvorming van de bank werkt)
- betrokken (verdiepen zich in de klant zijn/haar situatie; halen daar ook de motivatie vandaan om er een echt specifieke klantcase van te maken)
- vasthoudend (laten zich niet afschepen met 'makkelijke besluiten' vanuit de bank; m.a.w. ze zorgen voor klantbeleving in een van nature zeer formele regeltjes omgeving.
Nb: hoe de adviseurs precies met de geldverstrekker omgaan weet ik natuurlijk niet, maar bovenstaande is mijn beeld en gevoel daarbij als aanbrenger van een 'niet standaard hypotheekvraag/dossier', waar dus maatwerk voor nodig is/was :-)
Bron: extern