Na een zeer positief en open gesprek begon de ellende. Onze hypotheek aanvraag werd vergeleken met het kopen van een pak melk, zo makkelijk zou het gaan. Vanwege een eigen bedrijf, werd dit anders. Als in het eerste gesprek eerlijk was verteld dat het in deze periode moeilijk zou gaan, waren we er niet aan begonnen. Maar niets van dit al. Taxatie rapport laten maken voor de aankoop, ons eigen huis in de verkoop gezet, wat we uiteindelijk terug hebben moeten draaien. We zijn ruim 3 maanden aan het lijntje gehouden. Telkenmale werd er beterschap belooft (we houden de lijntjes kort) maar dit eindigde steeds in stilte. Toen de kogel door de kerk was en de aankoop was afgeblazen, hebben helemaal NIETS meer gehoord van LIV hypotheken, erg slecht. Kortom lang in onzekerheid gezeten en ruim € 1.100,00 euro kosten gemaakt.
De taxatiekosten waren bespreekbaar, maar ook hier is niet op terug gekomen. LIV hypotheken heeft zich goed verkocht met een vlotte babbel, maar beslist geen aanrader.
Reactie van LIV Hypotheken:
Beste Hans en Frank,
Helaas herkennen wij ons niet in uw verhaal. Frank is ondernemer in een branche die geraakt wordt in corona tijd.
Wij hebben deze zaak bij diverse geldverstrekkers ingediend op basis van uw gegevens. Echter in deze tijd komt het voor dat de bank aanvullende informatie opvraagt als de inhoud van het dossier daarom vraagt.
Wij zien dit dan ook niet als aan het lijntje houden. U had hier een ander beeld bij helaas.
Dat u een ander beeld heeft van de ontwikkeling van uw organisatie dan de bank dat mag. Echter hebben we de beslissing van in dit geval 4 banken te respecteren. De geldverstrekkers hadden onvoldoende comfort bij deze aanvraag.
Wij hebben u hiervan op de hoogte gesteld en ervoor gezorgd dat u middels deze afwijzingsbrieven de projectontwikkelaar kon informeren. Wij hebben u voor het gehele traject geen enkele kosten in rekening gebracht.
Wij hopen dat uw cijfers in toekomst een mooie ontwikkeling laten zien zodat uw droomwoning binnen handbereik gaat komen.
Team LIV Hypotheken