Eerste huis met matrix gekocht, dit ging redelijk goed. Kwam er bij 2e aankoop huis achter dat ik verzekeringen aangesmeerd heb gekregen waar ik niks aan heb gehad en veel geld mee verloren heb. Bij aankoop 2e huis voordeel van twijfel en toch naar Matrix, echter kregen we een max. koopbedrag voorgeschoteld dat totaal niet klopte. Alles laten narekenen bij de bank zelf en berekening van Matrix klopte totaal niet. Dan zal ik niet beginnen over het VERPLICHTE abonnement dat je na het advies maandelijks moet betalen. Geen enkele andere adviseur heeft dit. Terwijl je gewoon provisie betaald daar bovenop verplicht abonnement maandelijks. Kortom voor mij never nooit Matrix meer. Vriendelijk inderdaad maar zeker een dubbel gezicht en focus lijkt op klant te zijn echter gaat het puur en alleen om de provisies en abonnement.
Reactie van Matrix Financiele Diensten + Verzekeringen:
Beste klant. Allereerst bedankt voor het plaatsen van deze review. Wij kunnen ons totaal niet vinden in het verhaal dat u schetst. Graag zouden daarom we met u in gesprek willen gaan om een aantal zaken die door u worden benoemd te bespreken.
Om alvast op een aantal punten nú al in te gaan:
Er bestaat in onze sector al een aantal jaren een provisieverbod. Advieskantoren krijgen geen vergoedingen van hypotheekverstrekkers of verzekeringsmaatschappijen. Klanten betalen aan de adviseur een vergoeding voor de verrichte advies werkzaamheden en de bemiddeling naar producten. Komt deze bemiddeling niet tot stand, dan trekken wij deze factuur zelfs in. Wij werken dus op no cure-no pay basis. Zodoende hebben wij er geen enkel belang bij welke producten door een klant wél of niet worden afgesloten. We zouden graag weten waar dit verhaal vandaan komt, want we herkennen ons niet hierin.
Verder uw opmerking over het service abonnement dat wij aanbieden: Dit abonnement is voor al onze klanten een optie, maar geen verplichting! Het abonnement heeft als voordeel dat er in de toekomst in diverse situaties een beroep op ons gedaan kan worden zonder dat deze diensten apart in rekening worden gebracht. Het verlaagt voor talloze klanten juist de drempel naar ons kantoor en het biedt vele voordelen, maar er is dus absoluut geen verplichting om het abonnement af te sluiten. Klanten die het abonnement niet wensen, vergoeden ons in de toekomst echter voor een nieuw advies en een nieuwe bemiddeling weer opnieuw, terwijl klanten met het abonnement voor heel veel diensten niet aparte betalen. We betreuren het dat er een verkeerde indruk is bij u.
Het lijkt ons dus erg zinvol om met u in gesprek te gaan om zo te trachten de onvrede die u heeft, weg te nemen. Wij kunnen helaas niet zien wie deze review heeft geplaatst, dus verzoeken we u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Dat kan tijdens kantoortijden op het telefoonnummer 045-5616685
Graag vernemen uw reactie. Alvast hartelijk dank.
Team Matrix Financiële Diensten