De adviseur ondernam pas duidelijk actie nadat wij als klant bleven aanhouden dat zaken niet klopte. In eerste instantie wilde de adviseur gewoon accepteren wat de geldverstrekker aanleverde. Uiteindelijk is de adviseur er wel achteraan gegaan en is het wel goed gekomen. Kortom eerste reactie was: Te makkelijk, te nonchalant.
Gevolgen zouden zijn geweest dat de kosten voor ons als klant significant hoger waren geweest.
Reactie van Schipperheijn & Partners Helmond:
Beste Dirk,
Jammer om te lezen dat onze dienstverlening niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Uiteraard zullen we iets doen met de feedback die je ons gegeven hebt. Zonder voor de negatieve feedback weg te willen lopen, wil ik toch even inhoudelijk reageren op jouw argumenten. Helaas is het zo dat het proces van boetebepaling bij banken zeer ontransparant is waardoor het voor ons vaak onmogelijk is om te controleren of de boete klopt. En met name in deze situatie waarbij er nog een behoorlijke extra aflossing heeft plaatsgevonden. Gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen.