KS & DB | Hypotheek
19-07-2020
Het begint al bij het moment dat we ons misleid voelen omdat ze er pas na 3 maanden achter kwamen dat ze onze hypotheek hoogte verkeerd hadden ingeschat door een fout van de Hypotheker. Op basis van de hoogte zijn wij gaan zoeken naar een woning. Tijdens het proces kwamen we erachter dat we 100.000 aan eigen geld moesten inleggen door deze fout. We voelde ons daar in niet gezien of gehoord.
We betaalde een hoger bedrag a €3495 en zouden hiervoor compleet ontzorgt worden, nou alles behalve dat. We hebben meer dan 3 maanden in enorme stress geleefd.
Uiteindelijk na meerdere malen aandringen hebben we een face to face gesprek gekregen, dit was aan het einde van het hele proces. Daarin zijn ze ons tegemoet gekomen met ons 500 euro korting te geven op de service kosten. Maar eigenlijk was de enige reden dat wij dit gesprek wilde is omdat we begrip en excuses wilde. Deze kregen we beide niet. Na het gesprek moesten nog 2 dingen gebeuren en die zijn beide ook fout gelopen.
Reactie van De Hypotheker Eindhoven Aalsterweg:
Beste KS en DB,
Zoals al eerder aangegeven vinden we het erg jammer dat jullie het proces zo hebben ervaren.
Omdat je startende ondernemer bent was vanaf het 1e moment duidelijk dat de hypotheek niet soepel zou verlopen. Daarom hebben we je zaak ook bij meerdere partijen ingediend om voor jullie de beste deal te kunnen sluiten. Ik ben het met jullie eens dat onze communicatie beter had gekund. Niettemin ben ik er erg trots op dat we, ondanks alle corona perikelen en afwijzingen, de aankoop van jullie woning mogelijk hebben kunnen maken.
Ik wens jullie veel geluk in jullie woning.
Groeten Wilma