Marit | Hypotheek
06-07-2020
Vorig jaar augustus al kwamen wij met een moeilijk geval bij de hypotheker: we wisten dat het lastig zou worden een hypotheek te krijgen vanwege mijn bijzondere baan. Er werd toen een bedrag genoemd voor een hypotheek; mits we het ontzorgpakket namen bij de hypotheker van 3000 (!!) euro. Hiervoor hebben we getekend. April daarop kwam een huis in beeld. Ineens werd bij de hypotheker geconcludeerd dat het toch te moeilijk was en regelden ze een andere hypotheek van 56000 minder. Die hadden we zelf ook kunnen regelen. Geen excuses, slechte bereikbaarheid, van het kastje naar de muur gestuurd worden (in dit geval van assistent naar adviseur) en fout op fout werd gemaakt. Toen mijn zus met exact dezelfde baan 3 dagen later een huis kocht, kreeg zij bij een andere adviseur van de hypotheker Zeist wel een veel hogere (en veel rentevastere) hypotheek. Toen zijn we gaan aankloppen bij haar adviseur, die heeft voor ons een iets betere hypotheek geregeld. Dit dus uit eigen initiatief.
Reactie van De Hypotheker Zeist:
Dag Marit, we vinden het heel vervelend dat jij het hypotheektraject zo hebt ervaren. Het was inderdaad nogal een heftige rit!. Jullie zaten al in een speciale situatie qua inkomen en dan ook nog een Corona lockdown eroverheen. De banken zijn ineens een stuk moeilijker geworden vwb de acceptatie en zeker bij maatwerkdossiers. Daarnaast zijn banken al niet zo snel, maar door het thuiswerken en de druk die daardoor ontstond ging het al helemaal van kwaad naar erger. Echt een pechtiming. Om bijvoorbeeld de acceptant van de Rabo aan de lijn te krijgen moesten we wel drie keer mailen en dan maar hopen dat we teruggebeld werden! Ook vervelend en slecht te verdragen is dat banken in geval van maatwerkaanvragen bij bijna vergelijkbare dossiers in het ene geval soms net positief oordelen en in jouw geval dan net negatief. Uiteindelijk is het de bankmedewerker die de doorslag geeft en als het aan ons lag was dat proces een stuk transparanter. Gelukkig hebben we als Hypotheker aansluiting bij alle geldverstrekkers dus is het alsnog gelukt om zelfs twee aanbiedingen te krijgen, zodat jullie konden kiezen. Ook voor ons was het heel stressvol en hebben we zeker drie keer zoveel werk verzet als normaal en dat zonder extra kosten in rekening te brengen. Kortom, we zijn allemaal opgelucht dat het gelukt is, maar begrijpen ook dat je na zo’n moeilijk proces met een lastig gevoel blijft zitten. We hopen in ieder geval dat jullie een hele fijne tijd gaan hebben in je nieuwe woning! Veel geluk en woonplezier, het team van De Hypotheker Zeist.