Sterke afrader!! Hypotheekrapport vol fouten wat ons oa 70,- pm kostte! en wanneer je meneer erop wees kregen wij als reactie; “hahahaha, zullen we afspreken dat ik de adviseur ben”. Meneer heeft het duidelijk te hoog in zijn bol. Wij hebben besloten na aanleiding hiervan het rapport door te laten door een andere adviseur (die dezelfde fouten vond) en daarmee verder gegaan. Fouten maken oké, maar de reactie is ronduit onbeschoft en zeer onprofessioneel. Door Somers-Hypotheken werd het rooskleuriger voorgedaan dan in werkelijkheid was; volgens meneer Somers zouden wij 43% teruggave krijgen bij de aangifte. Heel bijzonder, want dit is inmiddels 36,93%. Tenzij mijnheer Somers kan aangeven waar deze getallen vandaan komen, ga ik er vanuit dat dit niet kloppend is.
Reactie van Somers-Hypotheken:
Hartelijk dank voor de beoordeling dat stellen we zeer op prijs. Hiermee geef je ons de kans om te reageren. Maar eerst vind ik het vervelend dat jullie het zo hebben ervaren.
“Dit is je mail en reactie op ons rapport.
Bedankt voor het overzicht. 1 vraag;
Het fiscale voordeel dat je in de overzichten laten zien is onjuist. Je gaat ervan uit (kan ik afleiden uit de cijfers) dat je 43% van de rente terugkrijgt van de belastingdienst. Dat is het percentage van 2021. In 2023 is dat gedaald naar 36,93% en dat blijft ook zo de komende jaren. Bijv. in hoofdstuk 4.3 staat in het eerste jaar een fiscaal voordeel van €492. Dat moet zijn €423. Is dit wellicht in 2020 gemaakt en niet ge-update? Er staan namelijk een aantal andere kleine fouten in.”
Onjuist? Welke bedragen heb je gebruikt vanaf welke datum reken je dit etc etc. Wat je hierin eigenlijk zegt is, dat alle duizenden adviseurs die werken met het tot jaren achter elkaar gekozen beste hypotheek programma het fout hebben en jullie dus goed? Dat is toch apart en onlogisch? ( de gedachten dat jullie het niet juist hebben berekend is ondenkbaar?) Als we een fout hadden gemaakt zijn we de eerste die dat zullen toegeven. Wij hebben dus natuurlijk gerekend met die 36,93% en onze berekeningen waren op de cent 100% goed. Waarom heb je niet de vraag gesteld :” Waar zit het verschil?” Dan had ik daar gelijk en netjes op geantwoord. Want jullie en dus ook je nieuwe Adviseurs zien wat essentieels over het hoofd.
Ik moest ook echt lachen om jullie reactie en stelligheid.(sorry) Nogmaals ik heb helemaal niks tegen jullie, ik vind jullie nog steeds leuke mensen. Het waren echt leuke, gezellige, amicale en fijne gesprekken. Ik zou willen dat ze altijd zo gingen. Tenminste zo heb ik het ervaren. Ik dacht dat mijn reactie naar jullie echt wel kon zeg maar. Ik zat er dus anders in dan jullie. Dat is echt mijn (een) fout, dat is echt een goed leermoment voor mij. Want als je dit gelijk had aangeven, had ik ook gelijk sorry gezegd, omdat ik jullie echt niet wil kwetsen. Ik wil juist zo goed en goedkoopmogelijk de hypotheek regelen.
Ik wens jullie iedergeval veel geluk in de nieuwe woning en in de toekomst.
Martin