Wilde een telefonisch gesprek voordat ik al mijn gevraagde privé zaken aanleverde kreeg het volgende via de mail:
Nee dat gaat helaas niet op het moment. We hebben onze tijd nu in Corona tijdperk efficiënt nodig. we willen iedereen zoveel moeilijk helpen.
Het gratis kennismakingsgesprek is om een 15 -30 min te toetsen of we kansen zien om het rond te krijgen, leggen we onze werkwijze uit en kijken wij of wij met u verder willen en u met ons.
Het kan natuurlijk zijn dat u deze werkwijze niet past, dan verzoeken we om helaas een andere adviseur te zoeken.
Dit is niet de manier om zonder iemand gesproken te hebben, zo’n bot antwoord te geven.
Ik raad ieder af die een normaal adviseur zoekt bij Somers hypotheken niet te stoppen, zonde van uw tijd.
Reactie van Somers-Hypotheken:
Beste Meneer C. Wij kennen u niet, hebben u nooit gezien of überhaupt gesproken. We hebben alleen 2 korte mail wisselingen met u gehad op onze vrije (konings)dag. Dit n.a.v. het verzoek of u een afspraak met ons kon maken. Dat wilde we voor u doen en zelfs op zeer korte termijn, maar niet eerder als u ons wat stukken aanleverde. U heeft aangegeven dat u eerst een telefonisch gesprek wilde. We hebben u netjes in de mail uitgelegd, dat daar juist het gratis kennismakingsgesprek voor is en i.v.m. de Corona crisis nu even niet mogelijk is om eerder te bellen. Dit, omdat we zo efficiënt mogelijk en daardoor zoveel mogelijk mensen kunnen helpen tegen ons gunstige tarief. Zoals aangeven in de mail kan het zijn dat onze werkwijze u niet past. Dat kan en mag juist van ons! We hebben daarom aangegeven u dan (helaas) een andere adviseur moest zoeken. Wij denken dat we daarmee juist heel eerlijk naar u zijn geweest. Daarom vinden wij het jammer dat u ons eerlijkheid met een negatieve reactie beoordeeld. Wij wensen u veel succes elders