Martijn | Hypotheek
07-11-2020
Er is geen afstemming geweest over het niveau van dienstverlening en bijbehorende kosten in relatie tot het dienstverleningsdocument van de hypotheker, wij werden op den duur slechts met een opdrachtverstrekking en een hoger bedrag dan het gepubliceerde gemiddelde geconfronteerd.
De informatievoorziening over de beschikbare hypotheekvormen was onvolledig; ons is verteld dat wij als starters de keuze hadden tussen lineair of annuiteiten. Later kwamen we er achter dat ook andere vormen mogelijk waren, maar dat daarbij geen hypotheekrenteaftrek mogelijk is. Het is niet waarschijnlijk dat we die keuze hadden gemaakt, maar we waren hierover wel graag beter geinformeerd.
De afwikkeling van de hypotheekaanvraag kende wat tegenslagen. Dit werd vooraf veel zonniger voorgesteld. Het is gelukkig allemaal goedgekomen, maar hadden we een duurder huis gekocht dan denk ik niet dat het allemaal gelukt was, terwijl we volgens het advies in het orientatiegesprek ca €80.000 meer hadden gekund.