Ik kwam met mijn broer samen bij deze partij. Dus twee klanten tegelijk! Allereerst ging alles goed, de adviseur kwam met een redelijk leuk aanbod, maar ivm vakantie zou het even twee weken opschuiven alle definitieve overeenstemmingen. Toen begon het! Wij hadden een paar vragen over hoe hij het zag, maar de adviseur begon meteen of we even wilden tekenen. Met andere woorden we moesten tekenen voor iets wat niet eens definitief was besproken. Wij vroegen of hij dan de dingen die hij beweerde even uiteen wil zetten in een email. Maar nee hoor, wij moesten hem maar op zijn blauwe ogen geloven. Wij vinden het bijzonder vervelend dat de adviseur ons zo onprofessioneel heeft behandeld. Ik heb alle e-mails bewaard, en kan dus aantonen dat dit zo is.
Reactie van DGB Hypotheekadvies Badhoevedorp:
Wij betreuren het als relatie Pieter dit zo ervaren heeft. Er zijn meerdere persoonlijke gesprekken en mailwisselingen aan vooraf gegaan. Er is uitgebreid geïnventariseerd omdat het geen normale hypotheken betreft. Wij hebben veel kennis van de markt en blijven graag zoeken tot dat we de juiste bank voor een specifiek probleem gevonden hebben. Dit is een specialistisch proces die wij graag uitvoeren. Omdat wij kwaliteit en vertrouwen hoog in het vaandel hebben staan, komt het wel eens voor dat er vooraf al erg veel tijd en energie gestoken wordt in het inventariseren zonder enige garantie te hebben dat we overeenstemming hebben over ons honorarium. Dat doen we graag omdat wij alle vertrouwen in onze relaties hebben. Dat hier kosten aan verbonden zijn en hoe hoog deze kosten zijn wordt tijdens de gesprekken duidelijk uitgelegd. Het kan dan niet zo zijn dat tijdens dit proces een relatie gaat bepalen hoe hoog ons honorarium mag zijn. Wij staan voor onze kwaliteit en willen hier niet vanaf wijken.