Bedrijven met een vermelding op Advieskeuze kunnen deze vermelding zelf beheren. Dit kost geen geld zodat zoveel mogelijk bedrijven extra informatie over zichzelf delen en jij als consument een betere vergelijking kunt maken. Advieskeuze verkoopt wel extra diensten: bedrijven betalen een jaarlijks bedrag om hun gegevens door ons te laten controleren zodat zij zichtbaar zijn in het eerste zoekresultaat (met de gecheckt-stempel). Daarnaast verkoopt Advieskeuze een extra dienstenpakket; een soort 'premium' account met handige marketingtools, extra inzicht in cijfers en uitgebreide gebruikersfuncties.
Daarnaast heeft Advieskeuze een groot aantal banken en verzekeraars, consumentenplatforms en ketens of koepelorganisaties als betalende partners. Deze organisaties gebruiken de functies en informatie van Advieskeuze om op andere plekken online consumenten te helpen zoeken naar een dienstverlener. Zo kun je niet alleen zoeken via www.advieskeuze.nl, maar bijvoorbeeld ook op de website van de Consumentenbond en andere organisaties. Ook maken deze organisatie van de (geanonimiseerde) data van Advieskeuze gebruik om bijvoorbeeld meer inzicht te krijgen in de klanttevredenheid over hun eigen dienstverlenersnetwerk.