Positief: 1. deskundig advies, 2. duidelijke uitleg, 3. snelle reactie op telefoontjes, mailtjes en App-berichten; Negatief: 1. De adviseur was in onze ogen onvoldoende op de hoogte van de inhoud van onze oude hypotheek en de bijbehorende voorwaarden en clausules, waardoor we uiteindelijk verrast werden door een zeer forse boete die we moesten betalen voor het vervroegd aflossen. In de periode tussen de verkoop van ons oude huis en de aankoop van ons nieuwe huis kregen we eerst ook een ander, veel lager boetebedrag van de adviseur te horen dan uiteindelijk het geval bleek te zijn. 2. De adviseur had in onze ogen beter de vinger aan de pols moeten houden wat betreft de stand van zaken bij de nieuwe hypotheekverstrekker en notaris. Dit ging in ons geval niet goed, waardoor de datum van overdracht van de nieuwe woning een dag later plaats vond dan gepland. Dit betekende voor ons extra kosten waarvoor we nog steeds op compensatie wachten. Laconieke houding hierbij van de adviseur.
Reactie van Venhorst Verzekeringen B.V.:
Ronald en Sandra,
Dank voor jullie heldere beoordeling! De positieve dingen daarvoor wil ik jullie danken en ben ik ook heel blij mee, dit zijn namelijk ook de punten waar wij sterk in zijn., dat jullie dat ook zo ervaren hebben doet ons deugt!
Op de negatieve dingen zou ik toch graag even reageren. Jullie hebben in 2008 een hypotheek via een andere TP bij de WUH afgesloten, waarvoor jullie (blijkt achteraf na ons veelvuldig contact met WUH namens jullie) een loyaliteitskorting hebben gekregen op de rente bij het tekenen van de offerte, in deze door jullie getekende offerte later door jou aangeleverd staat dit ook beschreven.
Deze korting, die je de afgelopen jaren bij WUH op de rente hebt ontvangen speelt jullie nu parten....
Naast deze hypotheek bestaat er een spaarXpolis met een langere spaarrente dan de looptijd van de rente vaste periode en daarbij heb ik direct aangegeven dat WUH hiervoor een boete (mijn inschatting destijds +/- €1.500,-) in rekening zal gaan brengen bij afkoop, de daadwerkelijke boete (zie aflossingsnota) op deze SpaarXtrapolis is €1686,-.
Jullie nieuwe hypotheek bij Munt Hypotheken is één dag later gepasseerd dan gepland, de notaris brengt hiervoor extra kosten (volmacht verkoper en extra dossierkosten) in rekening.
Om te voorkomen dat dit nog later zou zijn geweest is hiervoor zelfs op vrijdagavond laat de directrice van de leverancier van Munt Hypotheken gebeld om te zorgen dat jullie dossier binnen uiterlijk 2 dagen bij de notaris zou komen te liggen, één dag later lagen deze stukken er ook en is er woensdag ipv dinsdag gepasseerd.
Van een locanieke houding in dit dossier (gezien tijdstippen van de telefonische contacten, mails, app's e.d.) kan mijn inziens ook geen sprake zijn.
Maar nogmaals dank voor deze beoordeling, van deze opmerkingen leren wij graag!!