jvl | Hypotheek
28-06-2019
Ga hier nooit naartoe. Wij zijn halverwege opgestapt vanwege ondeskundigheid, belangenverstrengeling, geen advies, niet gekeken naar verschillende aanbieders want dat was niet nodig gaf hij aan.
Bij het bieden op een woning vroeg hij naar een verkopende makelaar en na een praatje over wanneer ze weer gingen drinken volgde kort gesprek. Nadat de adviseur de telefoon ophing drong hij erop aan om bijna de vraagprijs te bieden ook al was het huis 25k lager getaxeerd. Let wel, de verkopende makelaar was een vriend waarmee hij doodleuk een borrelafspraak maakte terwijl wij erbij zaten en hij voor ons zou gaan bieden.
Bij elke afspraak op kantoor voor hypotheekrente bespreken werden we of gefeliciteerd met aankoop woning, of verkoop woning. Erg warrig en verstrooid. Die moeten dan een gedegen advies geven? Wij hebben de handdoek in de ring gegooid, dan maar rechtsbijstand erop en proberen de €2000,- terug te halen.
Ga hier niet naartoe mensen..!
Reactie van Freek Hypotheek Uden:
Geachte heer JvL,
Na een oriënterend gesprek in juni 2018 zijn wij in januari 2019 een overeenkomst met elkaar aangegaan waarin u ons opdracht hebt gegeven om u te adviseren en te bemiddelen bij de totstandkoming van de hypotheek. Dat de aankoop van de eerste woning niet door is gegaan heeft niets te maken met belangenverstrengeling, Integendeel. Het klopt dat wij de afgelopen jaren een goede band hebben opgebouwd met diverse makelaars uit de omgeving. Doordat zij weten hoe wij werken, hebben potentiële kopers vaak zelfs een streepje voor. Dat de aankoop van deze woning niet door is gegaan, lag in het feit dat u en de verkopers geen overeenstemming konden bereiken over de koopprijs. Ondanks uw negatieve ervaring, naar nu blijkt, bent u gewoon bij ons terug gekomen op het moment dat u een andere woning hebt aangekocht.
U geeft aan dat wij daarna geen vergelijking hebben gemaakt tussen verschillende geldverstrekkers. Deze maken wij echter altijd, maar gezien uw omstandigheden, welke u bekend zijn, vielen veel geldverstrekkers direct af en was Aegon de beste aanbieder.
Nadat wij het adviesrapport voor u in orde hadden gemaakt, besloot u enkele uren voor de afspraak af te bellen en de overeenkomst in te trekken. De factuur die u van ons hebt ontvangen is derhalve voor de uren die wij aan het traject besteed hebben, daar wij als bedrijf ook onze kosten moeten dekken.
Rest mij niets meer dan u veel geluk en gezondheid toe te wensen in uw nieuwe woning.