Anoniem | Hypotheek
25-01-2017
Wij zijn ontevreden over Beta. De adviseur maakte een rommeltje van zijn administratie. Belangrijke documenten zag hij over het hoofd, hij stuurde verkeerde versies door naar de hypotheekverstrekker en zorgde zo voor vertraging. Communicatie was abominabel. Voor ons is een hypotheek belangrijk, maar de adviseur interesseerde het matig. Er werd niet meegedacht, vragen genegeerd, fiscaal advies was aantoonbaar onjuist. Ook van de notaris waren er klachten over gebrek aan communicatie.
Toen de dag voor het kestweekend bleek dat er geen tijdige hypotheek zou zijn, hoorden we dat pas na 16:00. In de tussentijd reageerde hij niet op vragen, telefoontjes werden niet opgenomen. We mochten het zelf maar uitzoeken. Uitstel van koop bij notaris was niet mogelijk. Wij waren in de gelukkige positie dat we de woning via andere middelen konden financieren. Die luxe heeft niet iedereen.
Nadat een andere adviseur zich er mee bemoeide, was de hypotheek snel rond.
Reactie van Bèta Financiële Diensten:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw review. Uw mening en eerlijkheid wordt gewaardeerd. Wij hebben begrip voor de spanning die u gevoeld heeft gedurende het proces.
U heeft op 13 december 2016 de koopovereenkomst getekend (mondeling overeenkomst begin december) voor de aankoop van uw woning en daarbij de keuze gemaakt om in de drukke decembermaand zonder voorbehoud van financiering te kopen met de afspraak om voor 31 december 2016 te passeren.
Het was bij u en ons bekend dat u voldoende eigen middelen ter beschikking had om de woning bijtijds af te nemen.
Wij zijn het met u eens dat het een en ander niet soepel is verlopen. Toch hebben wij het voor elkaar gekregen om uw hypotheek binnen een maand rond te krijgen. De aanvraag is ingediend op 5 december 2016, de notarisstukken zijn verstuurd op 4 januari 2017.
Dit ondanks de drukke decembermaand met feestdagen, jaarafsluitingen bij de geldverstrekkers en de vele bijzonderheden in uw dossier (bij u bekend) en uw keuze voor de geldverstrekker waarvan wij hebben aangegeven dat het acceptatieproces daar over het algemeen niet soepel verloopt.
Ondanks dat de hypotheek uiteindelijk gezien de decembermaand in een recordtijd is rond gekomen, betreuren wij het dat wij u niet het positieve gevoel hebben kunnen meegeven dat onze andere klanten wel hebben.
Wij wensen u samen veel woonplezier in uw nieuwe woning. Wilt u het hypotheekproces samen met ons doorspreken? Reageer dan op onze uitnodiging die wij u per e-mail hebben gestuurd.