Anoniem | Hypotheek
01-11-2018
Adviseur van SFP komt in eerste instantie vriendelijk en accuraat over. Na een eerste gesprek wordt er een flinke offerte op tafel gelegd voor de volledige begeleiding van het traject om tot aankoop van een woning over te kunnen gaan. Zijn letterlijke woorden waren 'maak je niet druk, wij regelen alles en 'ontzorgen' jullie.
Wat daarna gebeurde kan echt niet. De adviseur heeft geen enkel moment inzicht gehad van de aangeboden hypotheek en onze financiële situatie waardoor er bij de notaris een tekort van duizenden euro's verrekend moest worden. Lekker is dat.
GA NIET MET DEZE ADVISEUR IN ZEE.
Reactie van SFP-Finance:
Bij deze reageren wij namens SFP-Finance op de review van 1 november jl.
Deze (klant) heeft anoniem een review geplaatst zodat wij niet met zekerheid kunnen vaststellen wie deze klant in werkelijkheid is.
Wel kunnen wij opmaken uit de tekst dat de transactie bij de notaris in 2018 heeft plaatsgevonden. Het bericht van deze anonieme klant verbaast ons ten zeerste en de inhoud hiervan is zeker niet correct.
Wij ontzorgen de klant zeer zeker vanaf het begin totdat de hypotheek bij de notaris heeft plaatsgevonden. Als er een tekort zou zijn geweest, dan heeft de klant daar altijd van tevoren schriftelijke een financieringsopzet van gekregen. Een tekort kan ontstaan als de klant zelf overboden heeft op een bestaande woning, of dat de taxatiewaarde lager uitvalt dan eerder gepland.
Aanvullend is het zo dat wij altijd vooraf een volledige inventarisatie opvragen bij de klant per e- mail zodat wij vooraf een gedegen voorbereiding kunnen maken van de financiële situatie van de betreffende klant. Het is dan ook onmogelijk dat wij als adviseur niet op de hoogte zouden zijn van de financiële situatie van de klant.
Wij reageren op deze laatste review omdat deze niet berust op de werkelijkheid en door welke reden dan ook ons bedrijf een verkeerd daglicht wilt brengen.