Slechte ervaring | Hypotheek
13-08-2024
Na veel telefonische verzoeken en een persoonlijk getinte brief om ons advies te kunnen geven, hebben we weer een afspraak gemaakt.
De adviseur kwam bij ons langs. Hij was hier ongeveer 2 jaar geleden ook geweest.
Ik attendeerde hem op de ( persoonlijk getinte ) brief , die wij van Advitas gekregen hadden ( die trouwens inhoudelijk niet klopt )
Hij zei, dat hij de brief niet kende en dat het wel een algemene brief zou zijn.
Ik zei hem, dat het mij bevreemde, dat hij daar niet van op de hoogte was gesteld en ook dat hij geen informatie had met betrekking tot zijn eerdere bezoek.
Van deze, goed bedoelde, opmerking was hij blijkbaar niet gediend en stapte al na 2 minuten op met “Houdoe”.
Al met al een slechte communicatieve houding van deze man en een adviesbureau onwaardig tegenover een klant, die welwillend is.
Reactie van Advitas:
Geachte klant,
Dank voor uw review. We hebben elkaar uitvoerig gesproken over de door u beschreven ervaring met Advitas. Een excuus was op zijn plaats voor de verzonden brief die, door een fout onzerzijds, niet aansloot op uw situatie. Ook uw constatering dat de adviseur bij het gesprek niet beschikte over de aantekeningen van zijn gesprek met u 2 jaar eerder, had door ons kunnen en moeten worden voorkomen. We begrijpen derhalve uw teleurstelling.
Uiteindelijk blijft het geven van financieel en persoonlijk advies mensenwerk waarbij communicatie fouten gemaakt kunnen worden. Uw klacht heeft u daarbij inzichtelijk gemaakt. Wel menen wij, zonder af te doen aan uw persoonlijke ervaring dat uw snelle reactie daarop, in de vorm van 2 slechte reviews op 2 platforms en een ingediende klacht bij Advitas wel erg fors is in verhouding tot hetgeen u zich over beklaagd. We hechten er waarde aan dat de betreffende adviseur al meerjarig en naar tevredenheid van vele klanten voor Advitas werkzaam is en niet eerder na 2 minuten is opgestapt bij een afspraak.
Met vriendelijke groet,
Serviceteam Advitas