Anoniem | Hypotheek
09-06-2018
Wij zijn al lange tijd bekend met de diensten van de adviseur. Op het moment dat wij een bod konden doen op de garage, hebben we vooraf geïnformeerd naar de mogelijkheden en kosten. Toen werd ons verteld dat het gewoon in onze huidige hypotheek kon. Echter de hoogte van bijkomende kosten en het feit dat het niet zo makkelijk ging aangezien ons huis inclusief garage opnieuw getaxeerd moest worden. Dit bracht extra tijd en kosten met zich mee, terwijl er een jaar geleden ook een taxatierapport opgesteld is voor ons huis, maar deze is dan niet meer geldig.
Wij vinden vooral de kosten voor bepaalde adviezen niet transparant, nergens hebben we duidelijk kunnen vinden hoe hoog deze bijkomende kosten zouden worden, ook geen schatting. Uiteindelijk moesten wij een deel uit eigen zak betalen en we moesten aantonen dat we dat konden betalen, de adviseur zat hier heel erg bovenop waardoor dit snel geregeld was en zodat we de datum van overdracht niet hoefde te verplaatsen.
Reactie van Rond Verzekeringen & Hypotheken:
Beste Anoniem,
Bedankt voor het feit dat je deze reactie hebt gegevens. En wat jammer dat je ons dit niet gewoon hebt verteld. Uit onze gegevens blijkt namelijk dat we hier wel degelijk over hebben gesproken. Een taxatie bij een aankoop lijkt ons niet meer dan duidelijk. Er is ook direct aangegeven dat zowel de woning als de erbij gekochte garage samen getaxeerd moesten worden omdat de bank namelijk op beide onderpanden een hypotheekrecht dient te vestigen.
En toen de getaxeerde waarde tegenviel is direct aangegeven wat het totale kostenplaatje dan zou zijn. Helaas kunnen wij taxatiewaardes niet beïnvloeden.
Dus jammer dat je dit zo hebt ervaren. Bedankt voor het compliment voor de snelheid van afhandelen, want dat is inderdaad heel rap gegaan.
Groet,
Tony