Francois van Hemert | Financiƫle planning
09-01-2018
Na het afsluiten van een hypotheek meer dan 10 jaar geleden bleef het, ondanks de zorgplicht, oorverdovend stil. Geen onderhoudsgesprekken, ondanks dat er toch wel aanleiding voor was. Dit jaar hebben we het contact hernieuwd om dat aanpassingen gewenst waren. Bij het eerste gesprek werd meteen aangedrongen op het afsluiten van een DVO, "want wij moeten toch ook geld verdienen". Op basis van eerdere ervaringen hebben we open en helder gecommuniceerd dat wat ons betreft eerst het vertrouwen moest worden hersteld voordat we een abonnement aangaan. Wat volgde was een advies met een zeer onduidelijk prijskaartje waar, ook na meermaals aandringen, geen helderheid in kwam. Alles werd bij elkaar geveegd en vervolgens werd er een fictief bedrag aangehangen. Duidelijkheid over wat en hoe werd niet gegeven en daarom hebben we besloten om afscheid te nemen. Wat volgde was een zeer onprofessionele mail van de adviseur waarin wij voor alles en nog wat werden uitgemaakt. Geen aanrader dus.