Ik heb met de adviseur een briefwisseling gehad.
Mijn glasschade werd afgewezen.
In de twee brieven die ik hieromtrent ontving (20.1.2015 en 23.1.2015) maakt zij twee keer gewag van het feit dat verzekeraar Aegon de schade afwijst om moverende redenen.
Ik begin me nu dus af te vragen bij wie ik nu eigenlijk verzekerd ben?
Uit de twee brieven leid ik af dat Befine een soortement van doorgeefluik is naar Aegon.
Ik ben bij Befine verzekerd (dacht ik) maar Aegon bepaalt of ik in aanmerking kom voor schadevergoeding.
Ik begin te geloven dat ik dus beter rechtstreeks bij Aegon verzekerd kan zijn.
Reactie van Befine:
spijtig te vernemen dat er verwarring is ontstaan over wie de verzekeraar is in de afwikkeling van uw schademelding. Befine is uw tussenpersoon die uw belangen behartigd richting de verzekeraar waar uw polis is ondergebracht. In dit geval betreft het een Aegon polis. De verzekeraar bepaalt aan de hand van de polisvoorwaarden of een schadeclaim wordt uitgekeerd of niet. In dit geval zijn de polisvoorwaarden duidelijk. Er dient sprake te zijn van ruitbreuk. Hetgeen niet aan de orde is. Wij vinden het net zo vervelend als u dat de schade wordt afgewezen, maar we kunnen hieraan niets veranderen.