Tom | Hypotheek
27-05-2013
Wij hadden een slechte start met de ABN. In eerste instantie wilde ik een hypotheek afsluiten zonder advies, maar omdat de benodigde hypotheek niet binnen het standaard pakket viel werd dit al snel onmogelijk gemaakt: afsluiten kon alleen icm advies. Het adviesgesprek heeft geen nieuwe inzichten geboden dus wat was mij betreft overbodig, maar omdat dit nou eenmaal nodig was voor het afsluiten van de hypotheek ben ik daarmee akkoord gegaan. Na dit 'advies'-gesprek (met een andere collega) heeft de adviseur mij zeer snel geholpen (het afsluiten was onder enige tijdsdruk), zij reageerde snel en was zeer pro-acief. Ik heb geen 5 gegeven omdat telkens weer verrassingen kwamen over nieuwe documenten die aangeleverd dienden te worden (dit lag niet aan de adviseur maar aan de organisatie binnen de bank: de fiat-afdeling staat los van de afviesafdeling, terwijl nauwe samenwerking de klantvriendelijkheid mijns inziens zeer ten goede zou kunnen komen).