Nare verassing achteraf
De adviseur heeft zijn best gedaan voor ons, dat voorop. Wat ontzettend jammer was, de gebrekkige communicatie. Zo heeft de adviseur, toen bij de ene aanbieder, de rente toch hoger bleek dan hij had aangenomen, via een bemiddelaar een hypotheek met betere rentevoorwaarden voor ons uitgezocht. Dat daar kosten overheen kwamen deelde de adviseur niet met ons. De adviseur vond dat van zichzelf ook niet zo netjes dus, zou hij die kosten op zich nemen. Helemaal TOP!
Maar.... bij de Nota van de noraris bleek dat de adviseur die kosten via zijn eigen factuur in rekening bracht + de nota van de bemiddelaar ook.
Geen probleem, de nota van de bemiddelaar mocht naar hem. De volledige factuur van de adviseur moesten we dan wel betalen, dat zou hij later met ons verrekenen. Dat is ook gebeurd. Alles opgelost. Fijn!
Toch niet.... een paar maanden na het passeren ontvangen wij nota van de bemiddaar. Contact gezocht met de adviseur. 80 mailtjes verder eindelijk bericht, jullie moeten de nota betalen
Bron: extern