Vanessa | Arbeidsongeschiktheidsverzekering
06-01-2021
Er zit altijd een addertje onder het gras...
Eerst betaal je veel geld om een adviespraktijk te krijgen. Wat ik begrijp, ik krijg informatie en uitleg. Gaat tijd in zitten.
Vervolgens betaal ik elke maand de premie voor de AOV + een bedrag voor de service. Een 2jarig contact.
De service die over 2jaar komt als ze mij bellen om de verzekering opnieuw door te nemen.
Nu moet ik de aov verzekering door omstandigheden tussentijds stoppen.
Ik heb contact, ze zouden een opzegformulier toesturen. Die is vergeten.
Ik neem opnieuw contact op om te vragen of er iets mis is gegaan. Vergeten, kan gebeuren.
Ik vraag of we tot een compensatie kunnen komen. Waarop ik een reactie krijg dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en zij alleen een service verlenen.
De service kost alleen maar geld en je krijgt er niks voor.
Niet eens een excuus. Maar wel service geld blijven betalen tot het einde van het contract.
Conclusie je kan het beter direct zelf met de Aov regelen.
Reactie van Wij zijn Loek:
Heldere communicatie is een van moeilijkste dingen blijkt maar weer. Het is ons als adviseur / tussenpersoon zelfs bij wet verboden om een opzegging van een verzekering te doen zonder schriftelijk opdracht van de verzekerde. Een simpel mailtje van mevrouw was voldoende geweest. Helaas bleef dit uit.
Het 'veel geld' waar mevrouw het over heeft, bedraagt € 250,= voor een adviestraject inzake arbeidsongeschiktheid (-verzekering). Er is nergens in Nederland een dergelijk kwalitatief hoogstaand advies te krijgen voor deze prijs. Daarna ga je als ondernemer een onderhoudscontract aan met rechten en plichten. Ook niets vreemds. Als ondernemer weet je waar je voor tekent.
We zullen mevrouw nog eens benaderen om tot een oplossing voor beide partijen te komen. Als dat enigszins mogelijk is heeft zo'n oplossing onze voorkeur.