Michel en Annelies | Hypotheek
11-12-2017
De eerste gesprekken hebben we als zeer positief ervaren. Er werd mee gedacht en vaart achter gezet, waardoor we uitkwamen op een, voor ons zo positief mogelijke, hypotheek. Zeer positief dus.
Echter toen we de eerste hypotheekfactuur van de betreffende bank ontvingen, bleek de hypotheek volgens de bank toch uit andere rentepercentages te bestaan. Dit kwam nogal rauw op ons dak. Dit speelde in oktober 2017 en hier hebben we tot op de dag van vandaag helaas nog geen uitsluitsel over. Dit is voor ons toch wel een smet op de gehele dienstverlening.
Reactie van thuisingeld:
Deze review bevreemdt ons ten zeerste. In zoverre dat wij op de hoogte zijn van het gegeven dat de geldverstrekker een onjuist rentepercentage heeft gehanteerd en daardoor een onjuist bedrag van de rekening heeft afgeschreven. De wijze waarop de betaling wordt geïncasseerd van klanten zien wij niet. Dat is tussen geldverstrekker en klant. Klanten hebben ons geattendeerd op bovenstaande. Daarop hebben wij direct contact opgenomen met de geldverstrekker om dit te corrigeren. Dat heeft de geldverstrekker ook gedaan, echter het op juiste wijze verwerken van deze omissie duurt helaas lang. Wij zitten er bovenop, maar het heeft enige tijd nodig alvorens de fout wordt gecorrigeerd. Nogmaals voor alle duidelijkheid. De fout ligt bij de geldverstrekker en niet bij ons! Met daarbij de opmerking dat wij nog steeds druk doende zijn met de geldverstrekker om e.e.a. naar behoren op te lossen.