De adviseur gaf uitleg die moeilijk te begrijpen was. Hij vertelde teveel! Hij bleek heel traag te werken nadien, na 2,5 maanden was er nog geen offerte. Hij werkte niet communicabel, wilde niet dat wij vragen stelden. Zijn communicatie met de makelaar en de notaris was slecht. We moesten uitstellen maar hij was niet duidelijk hoe lang we het uit moesten stellen. Hij gaf ons steeds minder vertrouwen dat het goed zou komen. Was in stilte aan het werk.Toen er eindelijk een offerte lag bleek die ook niet het verwachte resultaat te zijn, onze wensen waren hierin niet herkenbaar. Was er vakantie en konden we niet verder, terwijl onze tijd al verstreken was in het koopcontract, na verlenging! Hij kon de zaak niet overdragen aan een collega adviseur (is erg slecht geregeld vij de SNS) en heeft toen de opdracht teruggegeven. Alle schuld op de klant afgevend. Hij was boos op ons als klant dat het zo lang had geduurd! Onbegrijpelijk. Deze adviseur was niet capabel (in kennis en houding).
Reactie van SNS Assen:
De adviseur heeft een goed advies gegeven, echter door meerdere tussentijdse handelingen van de klant, heeft de adviseur zijn advies telkens moeten aanpassen en zijn deadlines steeds verschoven. Tussendoor is, daar waar noodzakelijk, communicatie geweest tussen de betrokken partijen. Uiteindelijk is er, na een moeizaam aanvraagtraject, een offerte uitgebracht. Echter de verhouding tussen de SNS en de klant was zo verstoord, dat de SNS heeft besloten het adviestraject stop te zetten. M.b.t. de overdracht van deze hypotheekaanvraag naar een collega, betreuren wij dat dit helaas op hele korte termijn (termijn die de klant in gedachten had) niet mogelijk was. De manager heeft aansluitend contact gehad met deze klant (i.v.m. klacht) en e.e.a. is besproken en doorgenomen (uiteraard betreuren wij een slechte ervaring). De ervaring weergegeven door de klant is niet een weergave van de realiteit, daarom een reactie. De manager.