Danny | Hypotheek
11-10-2022
Ik heb lang gewacht met deze beoordeling, maar door alle slechte ervaringen en nu maanden later nog steeds niet alle zaken zijn afgerond (oude ORV opzeggen) heb ik besloten om alsnog mijn ongenoegen via deze beoordeling te uiten. De belangrijkste fouten; 1) Er is slechts 1 offerte aangevraagd en ondertussen is Joost op vakantie gegaan. Tijdens zijn vakantie bleek dat de betreffende geldverstrekker als enige ook de cijfers (van ons bedrijf) van het lopende jaar eiste. Door zakelijke verbouwing in die tijd, viel dit slecht uit, waardoor we veel minder hypotheek kregen. Als Joost meerdere offertes had aangevraagd, hadden we nog keuze, maar nu zaten we klem, zeker doordat rente aan het stijgen was. Bovendien een hoop extra werk en dus kosten om de cijfers snel beschikbaar te hebben 2) Krediet op betaalrekening kon behouden blijven, toen weer niet, toen weer wel en uiteindelijk toch nog op moeten zeggen. 3) Zo'n beetje alle kosten zijn hoger uit gevallen. In eerste gesprek konden we ruim €20000 meer lenen dan nodig voor als we er nog andere dingen mee zouden willen doen, nou uiteindelijk moest er ca €10000 eigen spaargeld bij om het rond te krijgen. Zeer stressvolle ervaring!
Reactie van De Hypotheker Uden:
Beste Danny, laten we voorop stellen dat we natuurlijk altijd ons best doen om alles goed te laten verlopen. Dingen die we hadden kunnen weten en fout gaan, lossen we uiteraard op. Dat is wat ook gebeurd met de ORV's. Alle teveel betaalde premie heb je terug ontvangen en ook van de nieuw ontdekte krijg je de premie weer terug. Excuses voor dat ongemak. Vervelend, maar lossen we op.
Op het verhaal rondom het aanvragen van maar één offerte (jouw punt 1): dat is gebruikelijk. Alleen als er vooraf redenen zijn om het niet bij één offerte te laten, anticiperen we daar op. Meer offertes aanvragen brengt namelijk ook extra kosten met zich mee. We hadden vooraf geen indicaties dat het nodig zou gaan zijn. Blijft enorm vervelend dat het zo gelopen is. Om te proberen dit een volgende keer te voorkomen, zouden we elke bezoeker nog veel meer vragen moeten gaan stellen dan op dat moment relevant. Dat is lastig... Punten 2 en 3 zijn daar een direct gevolg van. Daardoor is het een heel vervelend stressvol proces geworden. Balen! We hebben altijd ons best gedaan oplossingsgericht te denken en handelen. Ook in contacten met externe partijen. We hebben enorm ons best gedaan. Jammer dat dit niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. We willen namelijk alleen tevreden klanten.