Via een centrale mailing van SNS Bank werd mij onlangs een GRATIS adviesgesprek aangeboden met als inzet de mogelijkheid tot renteverlaging op de bestaande SNS hypotheek. Kantoor Ermelo/Nijkerk nam contact met mij op. Dat (eerste) contact verliep allervriendelijkst. Toen echter puntje bij paaltje kwam, was het beoogde gesprek alles behalve gratis. Ik moest op voorhand akkoord geven op een nader in te vullen aantal uren tegen een mij verder onbekend uurtarief.
Kortom: er wordt je een vette worst voorgehouden, maar erin happen kost direct geld, ongeacht de smaak van de worst.
Reactie van SNS Ermelo:
We betreuren dat u onze dienstverlening als negatief heeft ervaren. SNS doet veel op het gebied van proactief onze klanten attenderen op o.a. het verbeteren van hun financiële positie. Sommige diensten bieden we gratis aan. Echter, als de situatie meer tijd vergt, en het een echte uitzoek klus is, dan zijn daar kosten aan verbonden. Dit communiceren we ook vooraf. Ons uurtarief is transparant (€ 125,- per uur exclusief btw - sommige diensten zijn btw vrij). In uw situatie hebben we u aangegeven dat we inschatten dat het waarschijnlijk 2 tot 3 uur werk met zich mee kan brengen.
U, en sommige andere klanten, verwarren ons gratis intake gesprek als een adviesgesprek. We bieden in een hypotheek adviestraject een gratis intake gesprek aan, maar in dat gesprek worden geen concrete adviezen gegeven. Daar is meer diepgang en tijd voor nodig. Het advies is feitelijk zelden kostenloos tenzij het met beperkte tijdsinpanningen verstrekt kan worden.
Als u uw testament aangepast zou willen hebben, dan is dat volgens mij ook niet kostenloos?